حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
مرآت گزارش می‌دهد؛

آرادان همچنان بدون فرماندار

آرادان همچنان بدون فرماندار

بیش از یک سال است که آرادان روزهای بدون فرماندار را تجربه می‌کند و با سرپرست اداره می‌شود، روزهایی که برای شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، آرادان یکی از شهرستان‌های کوچک در غرب استان سمنان است که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار نفر را دارد.

آرادان از ۱۳ سال پیش و در زمان دولت دهم به شهرستان ارتقاء پیدا کرد، اما هنوز مطالباتی اعم از استقرار ادارات در آنجا پابرجاست و امکانات شهرستانی در آن ضعیف است و مردم گلایه‌مند هستند؛ چرا که بسیاری از مطالبات و مشکلات به‌علت عدم فعالیت ادارات بر روی زمین مانده است. 

بیش از دو سال است که این شهرستان، فرماندار ثابتی ندارد و روزهای بدون فرماندار را تجربه می‌کند و با سرپرست اداره می‌شود و قابل توجه است که در این مدت آرادان پنج فرماندار را تجربه کرده است که همه با حکم سرپرستی در این اداره مشغول به فعالیت بودند و این موضوع عدم ثبات مدیریتی در این مجموعه را نشان می‌دهد.

علی رضوانی آخرین سرپرست فرمانداری آرادان دی‌ماه ۱۴۰۲ معرفی شد و حکم انتصاب خود را از معاون استاندار سمنان دریافت کرد.

گفتنی است که طبق ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری ماهیت حکم سرپرستی، موقتی و حداکثر چهار ماه است، ولی به‌طور قطع، میزان اختیارات فرماندار با سرپرست فرمانداری با هم متفاوت است و آن سرپرست قطعاً در مدت کوتاه نمی‌تواند برنامه‌های خود را پیش ببرد.

حال که دولت پزشکیان کار خود را آغاز کرده و کابینه دولت چهاردهم هم رأی اعتماد گرفتند قطعاً تغییرات استانداران و فرمانداران نیز کلید خواهد خورد و حال باید به انتظار نشست و دید چه زمانی فرماندار جدید معرفی می‌شود و چه کسی سکان فرمانداری آرادان را به‌دست خواهد گرفت.

مردم منتظرند تا هر چه سریعتر تصدی فرمانداری آرادان در دولت چهاردهم تعیین تکلیف شود تا اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه این شهرستان سرعت پیدا کند.

حداقل انتظاری که وجود دارد پس از انتخاب فرماندار به‌صورت دائم در شهرستان آرادان حداقل برای مدت دو سال تصدی این پست را داشته باشد؛ چرا که حضور کوتاه‌مدت و مجدداً جابه‌جایی باعث از بین رفتن برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها جهت توسعه و پیشبرد اهداف در این شهرستان می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از