حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

آماده‌سازی 5800 کلاس درس در استان سمنان

آماده‌سازی 5800 کلاس درس در استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از آماده‌سازی 5 ‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس برای آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ سید جمال وزیری در جمع مدیران این اداره کل از آمادگی کامل استان برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۳۵ هزار دانش‌آموز هم‌استانی در مقاطع مختلف تحصیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط یک ‌هزار و 218 آموزشگاه در ادارات شهرستانی و مناطق مختلف استان سمنان مهیای سال تحصیلی جدید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از انجام فرایند ثبت‌نام بخش عمده دانش‌آموزان در این استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استان فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کردند.

وزیری با اشاره به مدت‌زمان باقی‌مانده تا آغاز مهرماه از خانواده‌ها خواست: هرچه زودتر ثبت‌نام دانش‌آموز خود را انجام داده و به هیچ عنوان ثبت‌نام را به چند روز منتهی به اول مهر موکول نکنند.

این مقام مسئول از آمادگی مناطق مختلف آموزش و پرورش استان برای برپایی برنامه‌های ویژه بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: هم‌زمان با بازگشایی مدارس آئین نمادین چهار زنگ غنچه‌ها، شکوفه‌ها، جوانه‌ها، مهر و ایثار و نماز در مدارس شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه آینده ایران به دست معلمان و دانش‌آموزان رقم می‌خورد، تصریح کرد: از همین رو همه تلاش ما بر این است که با آغاز بهار تعلیم و تربیت همه امکانات لازم را در بستر مدارس استان فراهم کنیم.

وی خواستار مشارکت حداکثری اولیا و خانواده‌ها در برنامه‌های مدارس استان شد و خاطرنشان کرد: ارتباط بیش‌تر بین اولیا و مدارس به بهبود کیفی آموزش و فضای آموزشی کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار امیدواری کرد که معلمان در سال تحصیلی پیش رو بتوانند با همکاری خانواده‌ها و مسئولان نسلی مؤمن، متعهد و در تراز نظام اسلامی تربیت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از