حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
استاندار سمنان عنوان کرد:

آمادگی اسکان ۵۰ هزار مسافر در شبانه‌روز

آمادگی اسکان ۵۰ هزار مسافر در شبانه‌روز

استاندار سمنان گفت: با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته آمادگی برای اسکان بالغ بر ۵۰ هزار نفر از مسافران و زائران در استان سمنان برای ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از روابط‌عمومی استانداری سمنان، سید محمدرضا هاشمی، در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان که بعدازظهر یکشنبه در محل سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، گفت: از شهرداران سطح استان که در بحث زیباسازی و بهسازی ورودی شهرها و اقدامات لازم در خصوص خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران تلاش کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.


وی افزود: ان‌شاءالله از امشب حضور گشت‌های انتظامی، راهوار و خدمات و امدادی با چراغ‌های گردان در سطح راه‌های استان با امکانات کامل پررنگ‌تر دنبال خواهد شد.


هاشمی خاطرنشان کرد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با همراهی و همکاری دهیاری روستاهای هم‌جوار مسیر راه‌های اصلی، بحث استقرار ماشین راهنما با چراغ‌گردان را به‌صورت ویژه اجرایی کنند.


وی همچنین عنوان داشت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان سمنان ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی، ۲۷ موزه و ۲۰ نوروزگاه برای مسافران، گردشگران و زائران آماده‌سازی شده است.


استاندار سمنان با بیان اینکه ۶۹ روستا و شهر هدف گردشگری در سطح استان آماده پذیرایی از مسافران هستند، گفت: ۳۲ فروشگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروز و ۱۴۰۳ در استان سمنان آماده معرفی و ارائه محصولات و صنایع‌دستی استان به مسافران، گردشگران و زائران است.


هاشمی تصریح کرد: ۱۳۲ مدرسه با بیش از یک هزار و 100 کلاس درس با ظرفیت شبانه‌روزی اسکان ۵ هزار و ۵۰۰ نفر و در کنار آن ۱۲ زائرسرا نیز با ظرفیت اسکان شبانه‌روزی ۲ هزار نفر ارائه خدمات به مسافران خواهند کرد.


استاندار سمنان در پایان گفت: ضمن رعایت و حفظ حرمت روزه‌داری در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، نظارت بر قیمت‌ها در بازار، خبازی‌ها و رعایت الزامات بهداشتی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی مدنظر باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از