حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/02/12 شمسی | 2024/05/01 میلادی
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خبر داد:

آمادگی پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات دشمن

آمادگی پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات دشمن

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری از آمادگی کامل حوزه پدافندی خبر داد و گفت: رژیم غاصب تلاش می‌کند به زیرساخت‌های کشور ضربه زند؛ لذا همین تهدید موجب آمادگی لحظه‌ای در مقابل حملات سایبری خواهد بود.

اسماعیل طحان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در رابطه با حمله پهپادی سپاه پاسداران کشور در پاسخ به رژیم متجاوز صهیونیستی گفت: برخلاف تصور برخی افراد در داخل کشور، جمهوری اسلامی ایران قصد آفند را نداشته و به رژیم صهیونیستی حمله نکرده است؛ بلکه فقط پاسخگوی گستاخی رژیم غاصب در این عملیات بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به جنایات متعدد رژیم غاصب تصریح کرد: دانشمندان و مردان بزرگی همچون احمدی روشن، رضایی‌نژاد، و سرداران و مستشاران نامداری طی این چند سال به دست این غده سرطانی از بین ما پر کشیدند، حتی رژیم منحوس با افتخار شهادت شهید فخری‌زاده را به نام خودشان در دنیا اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: این رژیم غاصب در کمال وقاحت به کنسولگری ایران که به‌عنوان خاک کشور محسوب می‌شود حمله کرده و فرماندهان بزرگ و نقش‌آفرین جبهه مقاومت را ناجوانمردانه به شهادت رساند؛ لذا به‌ هیچ‌ عنوان کشور ایران نمی‌توانست در مقابل این جسارت و جنایات رژیم غاصب عکس‌العملی نشان ندهد.

این مقام مسئول در رابطه‌ با میزان تأثیر پاسخ ایران به رژیم متجاوز اظهار کرد: این اقدام ایران نشان‌دهنده اقتدار کشور است به‌ نحوی‌ که باگذشت چند روز از این عملیات همچنان کشورهای دنیا و تحلیل‌گران مسائل امنیتی، نظامی و سیاسی جهان در حال تحلیل چگونگی انجام این عملیات و زیرسؤال‌بردن سامانه پدافندی پوشالی دروغین رژیم غاصب هستند.

وی در ادامه افزود: با انجام عملیات پهپادی و اصابت موشک‌ها به نقاط شناسایی شده بسیاری از مقامات ارشد رژیم غاصب و حامیانش نتوانستند در مقابل شهروندان و مخاطبان خود پاسخگو باشند چرا که برای اولین‌بار نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخگوی آنان بود.

طحان افزود: رژیم غاصب و حامیانش به بسیاری از کشورها ظلم کرده است و آنان را با مشکلات متعددی مواجه ساخته؛ اما کشورهای آسیب‌دیده در مقابل این رژیم متجاوز پاسخ یا عکس‌العملی نداشته‌اند؛ اما ایران با این اقدام، اقتدار خود را به دنیا ثابت کرد و بر همین مبنا مسئولان امنیتی و نظامی کشور تأکید کرده‌اند اگر رژیم متجاوز دست از پا خطا کند با واکنش چندبرابری مواجه خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در رابطه‌ با عکس‌العمل رژیم متجاوز اظهار کرد: مسائل بسیاری در کابینه رژیم صهیونیستی مطرح شده است؛ اما خودشان هم در مقابل پاسخ ایران نتوانسته‌اند به نتیجه واضحی برسند و البته لازم به ذکر است که آنان معمولاً همانند همیشه حملات سایبری و ترکیبی را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی ضمن اشاره به شکست اخیر رژیم متجاوز در هک‌کردن جایگاه‌های سوخت کشور اظهار کرد: رژیم غاصب همواره تلاش می‌کند در فضای غیرنظامی با هک‌کردن سایت‌ها و حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور ضربه زند و نهایتاً در فضای نظامی با ترور شخصیت‌های مهم ضربه وارد کند؛ لذا همین تهدید موجب آمادگی کامل لحظه‌ای در مقابل حملات سایبری دشمنان خواهد بود.

طحان ضمن تأکید بر آمادگی کشور در مقابل حملات سایبری تصریح کرد: مسئولان ارگان‌ها و ادارات مهم در هر حالتی جهت پیشگیری از مشکلات احتمالی می‌بایست ملاحظات فیزیکی ساختمان‌های مراکز حساس، مهم و قابل حفاظت را افزایش دهند تا در حملات غیرنظامی یا ترکیبی دچار بحران نشویم.

این مقام مسئول افزود: در حملات موشکی معمولاً سامانه‌های راداری زمان و مکان موشک‌های دشمنان را می‌توانند بررسی و آمادگی‌های لازم لحاظ می‌شود؛ اما در حملات سایبری و حملات ترکیبی امکان پیش‌بینی وجود ندارد و همین موضوع موجب هوشیاری و آمادگی لحظه‌ای پدافند غیرعامل در کشور خواهد شد تا در حملات سایبری زیر ساخت‌های مهم و حساس آسیبی نبینند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: مراقبت از فضای سایبری و الکترونیک دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمت‌رسان، همیشه موردتوجه بوده و پروتکل‌های مختلف پدافندی دراین‌خصوص تعریف و اجرا شده است، جداسازی شبکه‌های اتوماسیون اداری از اینترنت یکی از لازمه‌ها و ملاحظات مهم پدافند سایبری است که به‌صورت دقیق در دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا و نظارت است.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: جلوگیری از ورود باج‌افزار یا بدافزار بخش دیگری از حملات است که باید مسئولان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی به آن توجه کنند.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دوره‌های مختلفی را برای مسئولان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و... برگزار کرده ایم که این را مکفی ندانسته و در تلاش هستیم برگزاری دوره‌های تخصصی امنیت شبکه و... را با همکاری مراکز دانشگاهی سمنان و شاهرود برگزار کنیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از