حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

اتهام‌زنی بی‌اساس به ایران در ترور ترامپ

اتهام‌زنی بی‌اساس به ایران در ترور ترامپ

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بازی سیاسی ترور دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا و اتهام به ایران درباره این ترور، گفت: جمهوری اسلامی هرگز سرمایه‌ و جایگاه بین‌المللی خود را برای این قبیل حوادث به خطر نمی‌اندازد.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به بازی سیاسی ترور دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا و اتهام به ایران درباره این ترور، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حکیم‌تر از آن است که بخواهد با رفتارهای مضحک و سخیفانه، سرمایه‌های اجتماعی و بین‌المللی خود را برای این جریان به حراج بگذارد.

 وی در ادامه افزود: از منظربین‌المللی، شأن و جایگاه نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران در جهان، فراتر از آن است که بخواهد با شلیک گلوله مستقیم به رئیس‌جمهور سابق و نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری یک کشور، اُبُه‍ت و صلابت خود را در دنیا و در چنین شرایط حساس و مهمی خدشه‌دار کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عملیات وعده‌صادق طبق نظر اکثر کارشناسان و صاحب‌نظران آمریکایی، به‌حق و مشروع بود گفت: آمریکایی‌ها بهتر می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران هرگز نامزد و رئیس‌جمهور سابق یک کشور را حتی در پاسخ به ترور سردار سلیمانی این‌گونه ترور نمی‌کند که مورد اتهام افکار عمومی جهان قرار گیرد. 

هراسانیان خاطرنشان کرد: ادعای مضحک و غیرعقلانی ترور رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه توسط ایران بیشتر چیزی شبیه حوادث ۱۱ سپتامبر و تخریب برج‌های دوقلو به دستان خود آمریکایی‌ها و نهادهای امنیتی آن‌ها برای تحریف افکارعمومی آمریکا و جهان است.

وی در ادامه عنوان کرد: بدون شک ترامپ یک جنایت‌کار جنگی و عامل دستور به شهادت سردار سلیمانی است و این موضوع به افکار عمومی جهان کشیده شده و چشم‌های زیادی در جهان منتظر پاسخ به اقدامات او هستند؛ اما به‌ هر حال ترامپ رئیس‌جمهور سابق و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواهان است و هیچ‌گاه ترور وی در چنین شرایطی نه‌تنها برای ایران بلکه برای هیچ کشور دیگری سودمند نیست. 

هراسانیان تأکید کرد: احتمال ساختگی و نمایشی بودن عملیات موضوع مهمی است که تمامی رسانه‌ها باید به آن توجه داشته باشند؛ زیرا هنوز بسیاری از ابعاد آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 وی بیان کرد: آن‌ها ادعا می‌کنند از سوی ایران در چند روز اخیر تهدیداتی داشتند در حالی ‌که ضارب از فاصله نزدیک با عبور از لایه‌های امنیتی پس از شلیک هفت یا هشت تیر نتوانسته ترامپ را مورد هدف قرار بدهد و دقیقاً گوش او را خراش داده همچنین تصاویر از پیش ‌طراحی‌شده پشت‌صحنه بیانگر تمام ماجرا است.

 هراسانیان به دو هدف مهم از این عملیات اشاره کرد و افزود: آنچه که ظاهراً از این ترور ساختگی می‌توان دریافت، بهره‌برداری اهداف مهم در سیاست داخلی و خارجی آمریکا است و به نظر می‌رسد، یکی از اهداف این عملیات نافرجام مظلوم‌نمایی و تحریف افکار عمومی در داخل آمریکا جهت منجی‌سازی از ترامپ است. 

وی در نهایت ابراز کرد: هدف دیگر این عملیات ساختن بت از ترامپ به‌عنوان نماد قدرت در دنیا با محوریت آمریکا همراه با اتهام‌زنی به بزرگ‌ترین قدرت منطقه و محور جبهه مقاومت در جهان یعنی ایران است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از