حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/10 شمسی | 2024/06/30 میلادی
مدیرکل سازمان انتقال خون استان سمنان:

اتوبوس سیار خونگیری در سمنان فعال می‌شود

اتوبوس سیار خونگیری در سمنان فعال می‌شود

مدیرکل سازمان انتقال خون استان سمنان از تأمین اعتبار راه‌اندازی اتوبوس سیار خون‌گیری باتوجه‌به سفر دوم شهید آیت‌الله رئیسی به استان سمنان خبر داد.

محسن طاهریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان مهم‌ترین هدف سازمان انتقال خون، گفت: تأمین خون و فرآورده‌های خونی سالم با بهترین کیفیت و مطابق موازین و استانداردهای جهانی برای بیماران و نیازمندان به فرآورده‌های خونی جزو اهداف اصلی این نهاد است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان سمنان در ادامه افزود: روز ۲۴ خرداد مطابق با ۱۴ ژوئن به نام روز جهانی اهدای خون و تقدیر از اهداکنندگان خون نامیده می‌شود و سازمان انتقال خون استان سمنان در این‌ خصوص برنامه‌هایی مختلفی از جمله پویش‌های سراسری اهدای خون و تقدیر از جوان‌ترین اهداکننده خون را  در دستور کار دارد.

طاهریان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد اهداکنندگان خون در استان سمنان ۲ درصد رشد داشته است و اهدای خون در بانوان هنوز نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور شهید اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای اتوبوس سیار خون‌گیری در نظر گرفته شده و تا سال آینده شاهد فعالیت آن در سطح استان سمنان هستیم.

طاهریان با اشاره به نیاز همیشگی به خون، گفت: تأمین «اتوبوس سیار خون‌گیری» زمینه اهدای خون برای همه جمعیت استان به‌خصوص شهرهایی مانند مهدی‌شهر، آرادان، ایوانکی، سرخه و میامی که فاقد پایگاه انتقال خون هستند را فراهم می‌کند. 

وی در ادامه ابراز کرد: همه کسانی که سن بالای ۱۸ سال و وزن بالای ۵۰ کیلوگرم داشته باشند در مرحله مشاوره پزشکی قبل از اهدای خون قرار گرفته و با توجه نتیجه آزمایش‌های مربوطه و تأیید سلامت خون اهدایی می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند. 

بنا به گفته طاهریان استان سمنان به لحاظ استمرار در اهدای خون و تعداد اهداکنندگان این حوزه رتبه برتر در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده و خون‌های اهدایی مازاد بر نیاز استان به دیگر استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

 وی در نهایت ابراز کرد: ما به همه گروه‌های خونی احتیاج داریم؛ اما گروه خون o منفی یک گروه دهنده عمومی است و می‌توان کار بیشتری بر روی آن انجام داد؛ لذا مایلیم بانک گروه خونی خاص هم قدرتمند باشد اگر چه در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر گروه‌های خونی در استان وجود ندارد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از