حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
مدرس سواد رسانه و معلم پژوهشگر:

اربعین جایگاه ارزشمند بانوان را نشان داد

اربعین جایگاه ارزشمند بانوان را نشان داد

مدرس سواد رسانه و معلم پژوهشگر گفت: اربعین جایگاه ارزشمند بانوان را در سطح جهان اسلام نشان داد که باید این جایگاه همچنان حفظ شود.

مرضیه ادهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله (ع) در زمانی که همه شعائر دینی در جامعه بر پا بود، گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) تجلی قیام عدالت در برابر ظلم است؛ چرا که جامعه اسلامی از چیزی که پیامبر عزت و رحمت به‌خاطر آن‌ها مبعوث شده بود دور شده و معنا و مفهوم اسلام در دست تغییر بود.

مدرس سواد رسانه و معلم پژوهشگر تصریح کرد: در آن جامعه مردم ارزش‌های دینی را فراموش کرده و برداشتی از ارزش‌های دینی داشتند که تصور می‌کردند با یزید هم می‌توانند کنار بیایند.

 وی در ادامه تصریح کرد: مفهوم بسیار مهم در نهضت عاشورا، عزت و ذلت است؛ چرا که عزت در اسلام مهم است و در روایات متعدد می‌خوانیم یک انسان مؤمن نمی‌تواند زیر بار ذلّت برود.
 
 ادهم با اشاره به نوع حکومت به‌ظاهر اسلامی در آن زمان گفت: انحراف و فساد در دستگاه حکومت به‌ظاهر اسلامی آن‌چنان عیان شده بود که امام حسین (ع) ناگزیر شدند همراه با خانواده در جهت اعتراض به این سبک حکومت وارد عرصه نبرد حق علیه باطل شوند.
 
 وی عنوان کرد: امام حسین می‌فرماید یکی مثل من با یکی مثل یزید بیعت نمی‌کند و حکمرانی کسی مثل یزید را قبول ندارد برای همین به لحاظ  کلی با دو نوع حکمرانی مواجه هستیم که یک حکومت طاغوت که انسان‌ها را به سمت ظلمت می‌برد و یک حکمرانی توحیدی که مردم را از جهل، شرک و خودخواهی، نجات می‌دهد و به سمت علم، تقوا و معنویت می‌برد.
 
 ادهم با اشاره به حکومت یزید گفت: امام حسین (ع) یک‌گونه حکمرانی را ترد و از یک حکمرانی دفاع می‌کند ایشان می‌خواهد بگوید حکمرانی اسلامی آن‌گونه که یزید می‌گوید نیست و رابطه حکومت و مردم آن‌گونه که یزید می‌گوید نباید تنظیم شود.
 
 وی ابراز کرد: در برخی حکومت‌ها قرائتی از اسلام شکل می‌گیرد که با اصل دین متفاوت است و امروز آن را در برخی حکومت‌های منطقه شاهد هستیم که با کمال وقاحت با دولت مردان رژیم صهیونیستی پیمان همکاری امضاء می‌کنند و این همان اسلام یزیدی است؛ زیرا هزاران کودک فلسطینی به شهادت می‌رسند؛ اما نه‌تنها از طرف حکومت‌ها محکوم نمی‌شوند؛ بلکه چشم بر این همه جنایت می‌بندند.

این بانوی پژوهشگر با اشاره به عظمت اجتماع اربعین حسینی، اظهار کرد: دشمنان با تمام توان خود در تلاش هستند تا پیاده‌روی اربعین را به حاشیه کشانده و آن را بی‌اهمیت جلوه دهند.

 ادهم با اشاره به اینکه اربعین جایگاه ویژه زن شیعه را نشان داد، گفت: دشمن می‌خواست از طریق حضور زنان در اربعین  به شیعیان لطمه وارد کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از