حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/02/11 شمسی | 2024/04/30 میلادی
فرمانده قرارگاه ذوالفقار شاهرود:

ارتش با انقلاب و امام پیوند ناگسستنی دارد

ارتش با انقلاب و امام پیوند ناگسستنی دارد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود به پیمان ارتش با امام (ره) اشاره کرد و گفت: ثمره ارزشمند این پیمان تقدیم ۴۸ هزار شهید به نظام و انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ بهادر خواجه‌وند جعفری روز چهارشنبه در آیین نکوداشت روز ارتش جمهوری اسلامی که هم‌زمان با سراسر کشور در میدان ولایت شاهرود برگزار شد، گفت: دشمنان داخلی و خارجی، معاندان، منافقان و برخی ساده‌لوحان با شعار انحلال ارتش قصد تجزیه و صدمه‌زدن به انقلاب اسلامی نوپای ایران را در آغازین روزهای پیروزی دنبال می‌کردند.

وی ادامه داد: اهداف شوم شعار انحلال ارتش توسط دشمنان انقلاب اسلامی با تدبیر، بصیرت و آینده نگری امام راحل و با نامگذاری روز ارتش در تقویم تاریخ کشور خط  بطلانی بر همه ادعاهای آنها کشید.

جعفری با بیان اینکه هم‌زمان با نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه، مکر، نیرنگ دشمنان علیه ارتش آغاز شد، ابراز کرد: این انقلاب در هر شرایطی با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی می‌رسید، اما پیوستن ارتش به مردم موجب تسریع و شتاب در پیروزی انقلاب شد و هیمنه رژیم ستم‌شاهی شکسته شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود اظهار کرد: فرمان تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برای نام‌گذاری ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش در اذهان مردم فراموش‌نشدنی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) وظایفی را برای ارتش و ملت در این روز تعیین نمودند، تأکید کرد: در این روز ارتش با ساز و برگ نظامی، توان و تجهیزات خود در میدان حاضر می‌شود و مردم نیز با آغوش باز به حمایت از رژه آنها می‌پردازند.

امیر خواجه‌وند جعفری تصریح کرد: ۲۹ فروردین روز تولد دوباره ارتش به‌عنوان ارتش انقلابی، مؤمن، کارآمد و پاک‌سازی شده از مستشاران خارجی و ایادی داخلی آنان شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود ادامه داد: سپهبد شجاع ارتش ولی‌الله قرنی در این پاک‌سازی و تولد دوباره ارتش انقلابی نقش بسزایی داشت.

وی ابراز کرد: ۲۹ فروردین ارتش با امام (ره)، آرمان‌های انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی پیمانی از جنس خون، شهادت، ایثار و جانبازی برای دفاع تا آخرین قطره خون خود از کیان اسلامی بسته است.

امیر خواجه‌وند جعفری، ثمره این پیمان را تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش به انقلاب برشمرد که ۴۶ هزار نفر آنها از نیروی زمینی بودند.

ارتش تبلور امیدآفرینی است

امام جمعه شاهرود هم در این آیین گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با درایت امام (ره) نیروهای مسلح به ویژه ارتش حمایت شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی افزود: اقتدار، امنیت ملت و کشور به دست پرتوان نیروهای مسلح تأمین و تضمین می‌شود که به ویژه پاسخ جدید این نیروها در تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت چند تن از سپاهیان دلاور مایه افتخار، امنیت و امیدآفرینی برای کشور و مردم شده است.

وی به گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همواره انقلاب اسلامی با شهادت و ایثار جان جوانان، مردان و زنان خود شاهد این اقتدار بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی ۲۹ فروردین و رژه اقتدار نیروهای مسلح در شاهرود را به میزبانی قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار را تبلور امیدآفرینی برای ملت دانست.

ارتش و ظرفیت بازدارندگی

ابوطالب جلالی، در این آیین گفت: ظرفیت عظیم ارتش همراه سایر نیروهای مسلح توان بازدارندگی ارزشمند، قدرت رزمی و پدافندی نیروهای زمینی، دریایی و هوایی را به منصه ظهور رسانده است.

 معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود نام‌گذاری روز ۲۹ فروردین در تقویم کشور برای حماسه‌آفرینی‌های ارتش و گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع از ایران اسلامی را افتخارآفرین برشمرد و افزود: خدمات و برنامه‌های شایسته ارتش همراه سایر نیروهای مسلح در اقتدار، امنیت، دفاع مقدس و درخشش در حوادث بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز در کنار مردم هوشمندانه و غرورآفرین است.

وی به توان و ظرفیت امنیت‌ساز نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: پاسخ متقابل نیروهای سپاه اسلام به رژیم صهیونیستی در «وعده صادق» اقتدار نیروهای مسلح در دفاع از کیان اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

فرماندار ویژه شاهرود اقدام ارتش در جهش تولید مسکن ملی در زمان تصدی حجت‌الله غلامی را نشانه هوشمندی ارتش برای رفاه بیشتر مردم دانست و تأکید کرد: برای امیر سرتیپ دوم بهادر خواجه‌وند جعفری فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار شاهرود نیز در راستای تدابیر رهبری و رفاه مردم آرزوی توفیق داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از