حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

استان سمنان 250 خبرنگار رسمی دارد

استان سمنان 250 خبرنگار رسمی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: 250 خبرنگار در سطح استان عضو رسمی خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران و سامانه جامع رسانه‌ هستند.

فرشید فلاح در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با اشاره به ساماندهی خبرنگاران در سطح استان سمنان، گفت: با ساماندهی دقیق، خبرنگاران فعال از غیرفعال شناسایی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به وجود ۱۰۰ پایگاه خبری مجوزدار در سطح استان سمنان، افزود: فقط ۶۰ خبرنگار از استان سمنان در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: عده زیادی در استان به‌عنوان خبرنگار آزاد در حال فعالیت هستند؛ اما در سامانه جامع رسانه‌ ثبت‌نام نکرده‌اند.

فلاح با تأکید بر اینکه عضویت در سامانه جامع رسانه‌های کشور ملاک ساماندهی خبرنگاران استان سمنان است، اظهار کرد: پایش خبرنگاران فعال با ارسال اثر به این سامانه صورت می‌گیرد و عدم ارسال به منزله غیرفعال بودن فرد است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: برخی خبرنگاران در بارگذاری اثر کوتاهی می‌کنند که از این سامانه حذف خواهند شد.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران در سطح استان فعالیت می‌کنند که ضوابطی برای پذیرش خبرنگاران دارند، گفت: بیش از ۲۵۰ خبرنگار استان سمنان در خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران و سامانه جامع رسانه‌های کشور عضو هستند که ارشاد آن‌ها را به‌عنوان فعال رسانه‌ای می‌شناسد.

فلاح با اشاره به شکایت‌های صورت‌گرفته از خبرنگاران، بیان کرد: بسیاری از این شکایت‌ها با جلب رضایت طرفین حل‌ و فصل می‌شود و تعداد خیلی کمی از این شکایت‌ها به مراجع قضائی سوق داده می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص پرداخت وام‌های متعدد به خبرنگاران طی یک سال اخیر، اظهار کرد: وام‌های ۱۵ میلیونی و ۵۰ میلیونی برای خرید تجهیزات به خبرنگاران استان پرداخت شد.

وی درباره آخرین وضعیت مسکن خبرنگاران و اصحاب هنر و رسانه  گفت: ۲۰۰ هنرمند و خبرنگار متقاضی نهضت مسکن ملی بودند که در سامانه ثبت‌نام کردند.

فلاح از تأیید ثبت‌نام ۵۶ هنرمند و خبرنگار متقاضی مسکن در استان سمنان خبر داد و افزود: فرم «ج» این افراد سبز شده و در حال پیگیری هستیم تا هرچه سریع‌تر واحدهای آن‌ها ساخته و تحویل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از