حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/04 شمسی | 2024/06/24 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

اسلامیت نظام وابسته به انتخابات است

اسلامیت نظام وابسته به انتخابات است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سیره امامین انقلاب همواره بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بوده است نه‌تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است.

محسن قرنی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی گفت: شهید جمهور آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی کلمه تفسیر عملی آیه «اشدا علی الکفار و رحما بینهم» و فردی دارای یک عقل راهبردی در کنار عقل اجرایی و یک استراتژيست مقتدر و قاطع اما مظلوم با افق دیدی متمدن بود. 

وی در ادامه افزود : جوان کلیدواژه امام خامنه‌ای  در بیانیه گام دوم انقلاب و شاه‌کلید حل مشکلات کشور است، جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان شاخصه اصلی شهید جمهور و از نقاط قوت دولت سیزدهم بود اندیشه و نگرش جوانان پویا است و باعث تحول و رشد جوانه‌های امید و ایده‌های دست‌نخورده در حکمرانی و پیشرفت کشور است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: سیره امامین انقلاب همواره بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات بوده است نه‌تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است، باید با به میدان آوردن ظرفیت‌های عظیم مردمی و عدم تخریب، تحمیل، تکفیر و برخورد متعصبانه باعث افزایش مشروعیت و سرمایه اجتماعی نظام شویم.

قرنی تصریح کرد: ما در دقایق پایانی یک جنگ ترکیبی رسانه‌ای هستیم که یکی از جبهه‌های پیش روی جنگ اجتماعی است و باتوجه ‌به آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران وحدت کلمه رمز پیروزی است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات باعث کاهش تعارضات اجتماعی و افزایش وحدت اجتماعی می‌شود، باید اصلاح خود و دوری از هوای نفس و اخلاق‌مداری را در اصلاح جامعه و تشکیل جامعه اسلامی مدنظر قرار داده و امت دولت ساز باشیم.

قرنی همچنین ابراز کرد: دوستداران حقیقی انقلاب هشت سال عدم بصیرت، ناکارآمدی، بی‌تدبیری و ناامیدی و گروگان‌گیری ۱۲ساله مجلس که خروجی‌اش سلفی حقارت بود را تجربه کردند که موجی از یاس و ناامیدی را در جامعه جاری و ساری کرد و دست آورد این تجربه تلخ تاریخی باعث افزایش شناخت و ظرفیت فکری مردم شد. 

وی در نهایت ابراز کرد: در گام دوم انقلاب نقش کارگزاران در تعالی نظام مقدس اسلامی در سه کلمه بنیادی تحول‌گرایی، تعالی‌بخش، و تمدن‌سازی خلاصه می‌شود، شهید جمهور با وقف خود گام‌های بلندی را در جهت دولت‌سازی اسلامی و تمدن‌سازی اسلامی برداشت و باید این مسیر ادامه یابد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از