حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
اسکیت‌بازان سمنانی در حسرت پیست تخصصی
رئیس هیأت اسکیت استان سمنان مطرح کرد:

اسکیت‌بازان سمنانی در حسرت پیست تخصصی

رئیس هیأت اسکیت استان سمنان گفت: با وجود درخشش چشمگیر اسکیت‌بازان سمنانی متأسفانه این ورزشکاران در سطح استان از داشتن سالن اختصاصی جهت تمرین محروم‌اند.

رامین آسیایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به فعالیت رشته ورزشی اسکیت در اکثر شهرستان‌های استان سمنان گفت: این رشته ورزشی در شهرستان‌های دامغان، سمنان، شاهرود و گرمسار بیش‌ترین ورزشکار را دارد.

رئیس هیأت اسکیت استان سمنان در ادامه افزود: در سطح استان سمنان بیش از ۷۰۰ ورزشکار در رشته اسکیت فعالیت می‌کنند که تمامی آن‌ها سازماندهی شده و بیمه هستند.

وی با اشاره به نبود سالن اختصاصی حرفه‌ای جهت فعالیت ورزشکاران در این رشته ورزشی بیان کرد: نداشتن سالن در همه رشته‌ها وجود دارد؛ اما در حال حاضر در رشته اسکیت بین حرفه‌ای و آماتور تفاوت زیاد است و زمین برای اسکیت حرفه‌ای ضروری است.

آسیایی با انتقاد از اینکه متأسفانه ورزشکاران این رشته ورزشی زمین و جای مناسبی برای فعالیت ورزشی ندارند، گفت: با نبود مکانی برای فعالیت این رشته ورزشی، ورزشکاران دچار آسیب زیادی خواهند شد.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: در حال حاضر پارکینگ ورزشگاه ولایت را جهت فعالیت اسکیت‌بازان سمنان آماده کردیم؛ اما شرایط و زیرساخت‌های آن مهیا و آماده نیست و از نظر نور و رختکن دچار ضعف است.

وی با اشاره به اینکه زمین اسکیت دامغان در استادیوم حمزه بازسازی و راه‌اندازی خواهد شد، بیان کرد: دامغان در این رشته ورزشی پیشرفت زیادی داشته و ورزشکاران آن مدال‌آوری بسیاری داشته‌اند. 

آسیایی با بیان اینکه برای ورود به این رشته ورزشی محدودیت سنی وجود ندارد، گفت: رده سنی در اکثر رشته‌های ورزشی از پنج سال شروع می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران اسکیت اظهار کرد: کفش اسکیت و کلاه ایمنی از الزامات این رشته ورزشی است که در مقایسه با بقیه رشته‌ها از لحاظ هزینه‌ای در سطح معمولی قرار گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: مربیان اسکیت استان سمنان به جهت همکاری با خانواده‌ها هزینه آموزش را کاهش داده‌اند تا علاقه‌مندان به این رشته ورزشی گرایش بیش‌تری پیدا کنند.

آسیایی با تأکید بر اینکه کفش اسکیت به علت دارا بودن چرخ‌های ژله‌ای هیچ آسیبی به سالن‌های ورزشی نمی‌زند، گفت: این فکر غلط بین مسئولان وجود دارد که به علت کارشناسی اشتباه سالن‌های ورزشی را در اختیار اسکیت‌بازان قرار نمی‌دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان استان سمنان حامی خوبی برای هیأت اسکیت است، اظهار کرد: در جهت فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت این رشته ورزشی، مسئولان باید همت بلندتری داشته باشند.

 وی با بیان اینکه بخش خصوصی متأسفانه توقع دارد تا حمایت مالیاتی شود، گفت: مالیات اگر بخشنامه‌ای مبنی بر کمک مالیاتی به صنعت‌گران دهد، آن‌ها نیز به هیأت ورزشی کمک خواهند کرد.

آسیایی با اشاره به تلاش برای توسعه ورزش اسکیت در سطح مدارس استان سمنان بیان کرد: کلاس‌های متعددی در حوزه استعدادیابی و آموزش برگزار شده اما این توقع وجود دارد که آموزش و پرورش همکاری گسترده‌تری جهت آموزش این رشته ورزشی داشته باشد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از