حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان:

سال گذشته 194 سری جهیزیه اهدا شد

سال گذشته 194 سری جهیزیه اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: سال گذشته برای حمایت از زوج‌های جوان ۱۹۴ سری جهیزیه اهدا و برای ۸۷ نفر کمک‌هزینه تهیه جهیزیه پرداخت شد.

محمدحسین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ضمن تبریک عید باستانی نوروز به مردم استان سمنان با اشاره به عملکرد مثبت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان طی سال گذشته گفت: این نهاد در راستای اهداف و برنامه‌های در دست اقدام موفق به اجرای برنامه‌های متعددی در حوزه‌های تأمین مسکن، ایجاد اشتغال و حمایت از افراد تحت پوشش، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه تسهیلات صندوق امداد، تحت پوشش قراردادن ایتام و... شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در راستای اقدامات تأمین مسکن ابراز کرد: طی سال گذشته با ساخت ۱۲۵ واحد مسکونی، تعمیر ۷۹۹ واحد و خرید ۵ واحد مسکونی توانسته‌ایم با درنظرگرفتن اولویت بندی‌های لازم افرادی را جهت رفع مشکل مسکن تحت حمایت قرار دهیم.

وی در رابطه‌ با اقدامات انجام شده جهت ایجاد اشتغال طی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: جهت اشتغال‌زایی ۳ هزار و ۱۰۱ نفر تحت آموزش کسب‌ و کار قرار گرفتند و برای ۲ هزار و ۹۹۶ نفر توانسته‌ایم زمینه اشتغال را محیا سازیم.

ذوالفقاری در راستای حمایت‌های انجام شده از افراد نیازمند نیز ابراز داشت: برای حمایت از زوج‌های جوان ۱۹۴ سری جهیزیه و برای ۸۷ نفر کمک‌هزینه تهیه جهیزیه ارائه شده است و ۵۷ هزار و ۵۴۹ نفر از خدمات درمان و بیمه اجتماعی برخوردار شده‌اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تهیه وسایل سرمایشی و گرمایشی جزو اقلام ضروری محسوب می‌شود که طی سال گذشته موفق به تهیه ۹۶۰ وسیله سرمایشی و ۷۳۴ وسیله گرمایشی و ۵۷۴ مورد سایر اقلام برای افراد تحت پوشش شدیم.

وی در مورد برنامه‌های علمی و فرهنگی سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: ارائه کمک‌های تحصیلی، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده، و حمایت از ۲۱۴ نخبه علمی و ورزشی از جمله برنامه‌های اجرا شده است و همچنین ۳۱۲ نفر از خدمات حقوقی بهره‌مند شده‌اند و ۱۴ نفر از خدمت وظیفه عمومی معاف شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از