حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/10 شمسی | 2024/04/29 میلادی
مدیر حج و زیارت استان سمنان خبر داد:

اعزام 2 کاروان عمره مفرده از استان سمنان

اعزام 2 کاروان عمره مفرده از استان سمنان

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: دو کاروان عمره مفرده با ظرفیت هر کاروان 85 نفر از استان سمنان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

قدرت الله چتری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اعزام 9 کاروان حج تمتع از استان سمنان به سرزمین وحی گفت: در مجموع یک هزار و 130 نفر در قالب این 9 کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که سه کاروان مدینه بعد و 6 کاروان مدینه قبل هستند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان در ادامه افزود: ظرفیت این کاروان‌ها تکمیل و معاینات پزشکی انجام شده و موارد انصرافی نیز با نوبت‌های بعدی جایگزین شده است.

وی با بیان اینکه 56 درصد از ظرفیت کاروان را بانوان و 44 درصد را آقایان تشکیل داده‌اند، ابراز کرد: کوچک‌ترین فرد اعزامی 23 سال و مسن‌ترین فرد 85 سال سن دارد و افراد مسن با نظر و صلاحدید پزشک معالج کاروان اجازه اعزام خواهند داشت.

بنا به گفته چتری اولین اعزام کاروان حج تمتع در 25 اردیبهشت‌ماه و آخرین اعزام در 20 خردادماه سال جاری انجام می‌گیرد.

این مقام مسئول همچنین در مورد اعزام کاروان‌های عمره مفرده نیز ابراز داشت: سهمیه استان سمنان دو کاروان 85 نفره مربوط به شرق استان شامل شهرستان‌های (دامغان و شاهرود) و غرب استان سمنان شامل شهرستان (سمنان و گرمسار) است. 

مدیر حج و زیارت استان سمنان خاطرنشان کرد: اعزام این کاروان‌ها به ترتیب در شرق استان 7 اردیبهشت‌ماه و کاروان غرب استان سمنان 11 اردیبهشت انجام می‌شود.

گفتنی است تمام پروازهای متعلق به این کاروان‌ها طبق سنوات قبلی از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از