حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خبر داد:

افزایش دهک‌های تحت پوشش بیمه سلامت

افزایش دهک‌های تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از رایزنی جهت افزایش دهک‌های 6 و هفت تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: این رقم معادل بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان می‌شود که برای حدود ۸۰ درصد آنان خدمات بیمه‌ای رایگان انجام می‌شود.


وی به ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از سوی سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای کمک به این بیماران در سال گذشته اقدام به ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در کشور کرده که تا کنون در استان سمنان در حدود ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.


این مقام مسئول تصریح کرد: طرح دولت در این‌ خصوص هنوز به طور کامل محقق نشده و تنها ۲۵ درصد بودجه در نظر گرفته شده اجرایی شده قول‌هایی جهت مساعدت بیشتر تا پایان سال داده شده و به نظر بنده می‌توان به جای پوشش بیمه بیماران سرپایی، بیماران صعب‌العلاج بیشتری را تحت پوشش قرار داد.


مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۰۷ بیماری صعب.العلاج تحت پوشش صندوق بیمه سلامت قرار دارند، ابراز کرد: با پذیرش این تعداد بیماری حدود ۹ هزار نفر در استان سمنان به‌عنوان بیمار صعب‌العلاج ثبت شده‌اند.


حسینی از تلاش برای کمک حداکثری به بیماران خاص و صعب‌العلاج از سوی سازمان بیمه سلامت خبر داد و یادآوری کرد: بیماران صعب‌العلاج که شامل مبتلایان به بیماری‌های مختلفی از جمله: دیابت، انواع سرطان‌ها، پیوند اعضا، بیماران اوتیسمی، سکته مغزی، بیماران مقاوم به درمان و...می‌شود. می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از خدمات و پوشش بیمه‌ای در قالب هزینه‌های متفرقه نیز با ارائه مدرک هزینه‌های متفرقه را نیز از این بیمه دریافت کنند.


بنا به گفته حسینی، حدود ۲ هزار و ۸۴۳ نفر از اتباع مجاز در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و این آمار نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.


وی از اضافه‌شدن دهک‌های ۶ و هفت به مجموع بیمه‌شدگان رایگان البته در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و تأکید کرد: از طریق خیرین حوزه سلامت و مشارکت‌های مردمی این امر پیگیری می‌شود.


این مقام مسئول ابراز کرد: در استان سمنان حدود ۳ هزار نفر به دلایل نامشخص تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای قرار ندارند.

 

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از