حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان سمنان:

افزایش قیمت نان در سمنان ترمیمی است

افزایش قیمت نان در سمنان ترمیمی است

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان سمنان گفت: افزایش هزینه‌های جاری تولید نان و ثابت ماندن قیمت نان سبب متضرر شدن نانوایان استان شده بود و افزایش قیمت به جهت ترمیم بخشی از مشکلات نانوایان بود.

محمودرضا فیروزی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در رابطه‌ با افزایش قیمت نان در شهرستان سمنان، گفت: افزایش هزینه‌ها جاری تولید نان و ثابت ماندن قیمت نان سبب متضرر شدن نانوایان استان شده بود و به سبب این موضوع جهت ترمیم بخشی از مشکلات نانوایان این افزایش قیمت صورت گرفت.


رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان سمنان در ادامه افزود: افزایش چهار برابری قیمت خمیرمایه از سال ۱۴۰۰ تاکنون و همچنین افزایش ۹۵ درصدی دستمزد کارگران و از سوی دیگر افزایش هزینه‌های آب، برق و گاز و بیمه کارگران در مجموعه سبب تصمیم‌گیری مسئولان برای افزایش قیت نان شد.


بنا به گفته رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان سمنان، آخرین افزایش قیمت نان مربوط به مهرماه سال ۱۴۰۰ بوده و از آن سال تاکنون هیچ افزایش قیمتی در مقابل افزایش هزینه‌ها صورت نگرفته بود.


فیروزی خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت در کارگروه آرد و نان به تصویب رسیده و شامل چهار نان اصلی لواش، تافتون، بربری و سنگک می‌شود و محدوده افزایش قیمت فیمت فی مابین ۱۶ تا ۲۵ درصد است.


وی در نهایت اذعان کرد: افزایش قیمت نان در این استان سبب ایجاد یک رضایت نسبی در نانوایان با توجه‌ به افزایش هزینه‌های تحمیلی بر این قشر در سال‌های گذشته، شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از