حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

تشکل‌های دانش‌آموزی در زمینه دینی مقتدرانه عمل می‌کنند

تشکل‌های دانش‌آموزی در زمینه دینی مقتدرانه عمل می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: دانش‌آموزان می‌دانند که فرهنگ غرب در تلاش است که این زمینه دینی را منقطع کرده و آن را تبدیل به دین‌گریزی و دین‌ستیزی کند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، نشست مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی با حضور سید جمال وزیری رئیس اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دامغان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به کم‌رنگ‌شدن تمایلات دینی در بین برخی از مردم گفت: دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی در زمینه دینی مقتدرانه عمل می‌کنند دانش‌آموزان می‌دانند که فرهنگ غرب در تلاش است که این زمینه دینی را منقطع کرده و آن را تبدیل به دین‌گریزی و دین‌ستیزی کند.

مطیعی در ادامه افزود: در دین اسلام مانند کشورهای غربی لذت وجود دارد؛ اما بر خلاف لذت‌های زودگذر غربی که افراد سریع مجذوب آن می‌شوند در دین اسلام لذت‌ها جاودانه و همیشگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به سالگرد شهادت شهید محمدحسین فهمیده ابراز کرد: پدر و مادر شهید فهمیده به فرزند خود علاقه فراوانی داشته‌اند و شهید نیز در زندگی روزانه خود از لذت داشتن دوستانی برخوردار بوده است اما لذت جاودانه را در زندگی خود انتخاب کرد.

امام‌جمعه سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در فرمایشاتشان فرموده‌اند رهبر من آن جوان ۱۳ساله‌ای است که نارنجک به خود بست و زیر تانک رفت و شهید فهمیده با تفکر خود ماندگاری و لذت ابدی را برای خود به ارمغان آورد.

مطیعی افزود: همه ما موظف به احترام نسبت به پدر و مادر خود هستیم آنان را دوست بداریم و نسبت به هم‌وطنان، دوستان و اطرافیان... رابطه‌ای دوستانه داشته باشیم؛ اما در محوردوستی نباید دچار انحراف شویم.

 وی در ادامه با اشاره به حدیث امام علی (ع) مبنی بر قیمت افراد برای ورود به بهشت و راضی نشدن به کمتر از بهشت اذعان داشت: دختران و پسران ما نباید خود را ارزان بفروشند دختران با رعایت حجاب و ادب در اصل، جایگاه باارزش خود را درک کرده‌اند و پسران ما نیز با چشم‌پوشی از لذت‌های زودگذر در برخی محافل گناه حضور پیدا نمی‌کند قیمت و جایگاه باارزش خود را فزونی داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: ممکن است در دنیا همه افرادی که به فکر زندگی بهشتی در آخرت هستند از زندگی بهشتی در دنیا نیز برخوردار باشند. سردار سلیمانی فرمود؛ افرادی که شهید می‌شوند شهید زندگی می‌کنند و افرادی که به بهشت می‌روند بهشتی زندگی می‌کنند و خود را از آلودگی‌ها محفوظ می‌دارند.

مطیعی با اشاره به مطالعه روزانه قسمت‌های از بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به مسئولین و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دلسوزترین فرد مملکت نسبت به دانش‌آموزان و اجتماع مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) هستند و رهبر معظم انقلاب فرهیخته‌ترین شخصیت را نسبت به مسائل فرهنگی تربیتی آموزشی تحقیقی و پژوهشی... را دارا هستند.

 امام‌جمعه سمنان در پایان خاطرنشان کرد: مقام رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان از همه امت ایران خواستار حرکت در راستای تمدن اسلامی و جهانی است.
 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از