حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام‌جمعه موقت سمنان:

امام اول شیعیان مظهر العجایب بود

امام اول شیعیان مظهر العجایب بود

امام‌جمعه موقت سمنان گفت: امام علی (ع) در ظاهر بشر و شبیه سایر انسان‌ها بود؛ اما در خصوصیات مظهرالعجایب بود و شبیه هیچ بشری نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن تسلیت ایام سوگواری مولای متقیان امام علی (ع) در خصوص ویژگی‌های شخصیتی این بزرگ‌مرد تاریخ اسلام گفت: امام علی (ع) در ظاهر بشر و شبیه سایر انسان‌ها بود؛ اما در خصوصیات مظهرالعجایب بود و شبیه هیچ بشری نبود.

امام‌جمعه موقت سمنان در ادامه ابراز کرد: حضرت علی (ع) در علم و فضیلت و دانش در دوران خود بی‌نظیر بود و به همین خاطر شایسته‌ترین فرد برای حکومت‌داری کشور اسلامی بعد از پیامبر اکرم (ص) شخص امیرالمؤمنین بود و این شایستگی و برتری در جریان خطبه غدیر به مردم از جانب خداوند بیان شد.

وی همچنین اظهار کرد:  عظمت امام اول شیعیان را می‌توان از کلام و بیان دانشمندان و عالمان بزرگ دنیا مانند جرج جرج داق مسیحی، امین نخاله دانشمند مسیحی، جبران خلیل جبران و...که در توصیف عظمت و دانش امام علی به دنیای خروشان علم و معرفت این امام همام اشاره کرده‌اند، پی برد.

مهدوی نژاد همچنین به روایتی اشاره کرد که پیامبر اکرم خطاب به امام علی (ع) می‌فرمایند علی جان تو هفت ویژگی داری که کسی آن را ندارد و اگر هم داشته باشد تو در قله آن هستی و آن هفت ویژگی مشمول عدالت علوی، بصیرت قضاوت، رسیدگی به درد مردم و مقرب در گاه الهی و مطیع امر پروردگارت، و داشتن بالاترین درجه بندگی و ایمان می‌شود.

بنا به گفته مهدوی‌نژاد امام علی (ع) اولین فردی بود که به پیامبر ایمان آورد و یار و یاور واقعی پیامبر بود و در خطرات او را همراهی می‌کرد و از هیچ‌کس و هیچ‌چیز ترسی به دل راه نداشت و خود حضرت در فرازی از نهج‌البلاغه می‌فرمایند:  پروردگارا من اولین کسی هستم که به‌سوی تو بازگشتم و پیام تو را شنیدم و دعوت پیامبرت را پاسخ دادم و در نمازخواندن، جز پیامبرت کسی بر من سبقت نگرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از