حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
امام جمعه موقت سمنان:

امام خمینی تفکر دینی را احیاء کرد

امام خمینی تفکر دینی را احیاء کرد

امام جمعه موقت سمنان گفت: امام خمینی (ره) با جریان های انحرافی مبارزه و تفکر دینی را در جامعه احیاء کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ۱۵ خرداد پیوند بین مردم، رهبری و روحانیت بود، گفت: واقعه ۱۵ خرداد با هدایتگری امام خمینی (ره) و هوشیار کردن ملت ایران سرچشمه انقلاب اسلامی را جاری کرد.

وی در ادامه افزود: این قیام حرکت آگاهانه، شجاعانه و دینی ملت مسلمان ایران بود که به رهبری روحانیتی متعهد و شجاع شکل گرفت و امام راحل با استقامت و شهامتی بی‌نظیر در قیام ۱۵ خرداد آن‌گونه که شایسته بود در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کرد.

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: بصیرت و راه امام خمینی (ره) این انقلاب را به اینجا رساند و امروز انقلاب اسلامی به‌عنوان مبدأ تحولات دنیا شناخته می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت بالای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ گفت: قیام ۱۵ خرداد در واقع تصدیق و تثبیت حرکت و نهضت حضرت امام (ره) از سوی مردم برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود. 

مهدوی‌نژاد ابراز کرد: با وجود فقدان امام راحل، تداوم اندیشه و آرمان‌های ناب او، برافراشتن پرچم عدالت در برابر ظلم و بی‌عدالتی باایمان و اعتقاد راسخ به برکت وجود نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

وی همچنین بیان کرد: امام راحل شخصیت برجسته و حامی محرومان و مستضعفان عالم بوده و اندیشه و سیره امام چراغ راه مسلمانان خواهد بود و هیچگاه فراموش نشده و تا ابد زنده است. 

امام جمعه موقت سمنان تأکید کرد: وقوع این قیام در ماه محرم و به‌ویژه روز عاشورا و تشبیه شاه به یزید و رهبری روحانیت و مشارکت گسترده گروه‌های مذهبی همگی نشان از مثلث سه‌ضلعی شامل اسلام، رهبری و مردم است و در مواقعی که این سه ضلع به هم رسیدند ما شاهد موفقیت‌های عظیمی بودیم.

 مهدوی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با توجه به مکتب امام راحل زندگی کنیم باید ازدواجمان، تربیت فرزندانمان، سیاسی گذاری امور و مسائلمان بر محوریت دین اسلام باشد.

وی در ادامه افزود: امام خمینی (ره) باعث کم‌رنگ‌شدن تفکر لیبرالیست و مارکسیسم شد و دیدگاه منفی جهان نسبت به دین را دستخوش تغییر کرد و ثابت کرد می‌شود در اصل دین‌داری و دین‌مداری جامعه‌ای را اداره کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از