حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
امام جمعه شهرستان دامغان:

انتخابات سرنوشت مردم را تعیین می‌کند

انتخابات سرنوشت مردم را تعیین می‌کند

امام جمعه شهرستان دامغان گفت: شرکت مردم در انتخابات به معنای تعیین‌تکلیف آینده کشور است.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن تقدیر از مردم ایران برای شرکت در دور اول انتخابات، گفت: مردم یک‌بار دیگر با حضور خود در چهاردهمین دوره انتخابات، عشق و ارادت خود را به‌ نظام اسلامی نشان دادند.

امام جمعه شهرستان دامغان با بیان اینکه حضور گسترده مردم وظیفه نامزد منتخب را به‌عنوان رئیس‌جمهور سنگین‌تر می‌کند، افزود: دولت آینده باید تمام تلاش خود را برای تقویت بنیه معیشتی مردم و توسعه همه‌جانبه میهن اسلامی به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت مشارکت در دوره دوم انتخابات اگر بیشتر از دوره اول نباشد کمتر نیست، اظهار کرد: شرکت مردم در انتخابات به معنای تعیین تکلیف آینده کشور است؛ لذا نیاز است که اقشار مختلف مردم در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت بیشتری داشته باشند.

رستمیان همچنین تصریح کرد: مشارکت پُرشور مردم در زمان‌هایی که انتخابات به‌دور دوم کشیده شده اهمیت بسزایی دارد چراکه رئیس‌جمهور با پشتوانه رأی بالا، قطعاً مؤثرتر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حکمرانی ولایی کارآمد است و باید این مسئله را برای جامعه تبیین کرد، گفت: در مدت‌زمان محدود ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، کارهای بزرگی با وجود موانع مختلف انجام شد.

وی در ادامه ابراز کرد: نگذاریم راه شهید رئیسی در این انتخابات و در این مرحله حساس کشور فراموش شود؛ ما امانت‌دار آن‌ها هستیم و قطعاً هر رأی ملت ایران سبب اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ادامه راه این شهید است.

رستمیان با بیان اینکه رأی تک‌تک افراد تعیین‌کننده است و باید برای مشارکت حداکثری تلاش کرد، افزود: باید برای برنگشتن به رشد اقتصادی منفی، عدم تعطیلی مجدد کارخانه‌ها، جلوگیری از رانت‌خواری و فساد، دفاع از مظلومان و حمایت از خانواده با انتخابی آگاه و برگزیدن فردی شبیه ویژگی‌های شهید جمهور مبنی بر امانت‌داری، تقوا، رازداری، صفا و صمیمت، خستگی‌ناپذیری، جامع‌الاطراف و مردمی‌بودن اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: برای ادامه‌داشتن مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور که مرهون تلاش‌های شهید رئیسی بود راهی جز رقم‌زدن مشارکت بالا در انتخابات نداریم که در این زمینه باید با شناختی عمیق و علمی از نحوه تصمیم‌گیری و رفتار افراد برای رأی‌دادن عمل کنیم.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه راهبرد اصلی دشمنان کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وحدت، اقتدار و امنیت ملی کشور را افزایش می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از