حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

انتصاب استاندار بومی مطالبه عمومی است

انتصاب استاندار بومی مطالبه عمومی است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد است که استاندار بومی بر مسائل و مشکلات استان تسلط بیش‌تری دارد، به همین‌خاطر مطالبه مردم استان سمنان انتخاب یک فرد بومی است.

حسین هراسانیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تشکیل کابینه چهاردهم و انتخاب وزرای مربوطه گفت: در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه دولت جدید انتخاب استانداران به‌عنوان نماینده دولت و بالاترین مقام عالی هر استان است.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه افزود: البته رئیس‌جمهور منتخب به‌دنبال تغییر تمامی استانداران نیست و ممکن است برخی از افراد بر سر پست‌های خود باقی بمانند.

وی ابراز کرد که بهتر است وزیر کشور و رئیس‌جمهور در کنار توجه به تمامی شاخص‌های مربوطه به تخصص یک استاندار به موضوع جهادی بودن یک فرد هم توجه کنند؛ زیرا زمانی که استاندار شب و روز نشناسد و برای حل مشکلات حوزه مربوطه خود جهادگونه عمل کند، سایر مسئولان استانی هم الگوگیری خواهند کرد.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت انتخاب استاندار بومی اظهار داشت: قطعاً زمانی که شخص بومی به‌عنوان استاندار انتخاب شود اشرافیت بیش‌تری بر مشکلات و مسائل مربوطه به استان خود و از سوی دیگر بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مربوطه دارد به همین خاطر انتخاب گزینه بومی به دولتمردان توصیه می‌شود.

هراسانیان همچنین به موضوع دیگر در رابطه‌ با بومی بودن استاندار اشاره کرد و افزود: در انتخاب فرد بومی می‌بایست توجه شود که وی نباید به‌گونه‌ای رفتار کند که تنها به شهر یا منطقه حوزه تولد خود بپردازد و می‌بایست در تقسیم منابع و امکانات جانب انصاف و عدالت را رعایت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از