حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/03/02 شمسی | 2024/05/22 میلادی
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

اهتمام مجلس بهبود جایگاه معلمان است

اهتمام مجلس بهبود جایگاه معلمان است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌ماندگی‌های معیشتی معلمان انجام داده است.

علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در توصیف جایگاه والای مقام معلم گفت: معلمی والاترین جایگاه در جامعه را به خود اختصاص داده و این قشر انسان‌سازی و پرورش نسل آینده را برعهده دارند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گرامیداشت مقام معلم در روز شهادت شهید مطهری اقدام بسیار پسندیده‌ای است و باید معلم‌های ما به لحاظ اعتقاد و ایمانی تا جای ممکن به شهید مطهری نزدیک شده و قله اهداف آنها  شهادت در مسیر خدا باشد.

این عضو خانه ملت در توصیف شخصیت شهید مطهری افزود: تفکر و قلم شهید مطهری به‌گونه‌ای بود که می‌توانست جامعه را از سقوط و انحطاط اخلاقی و فرهنگی نجات دهد و وجود افرادی مانند وی برای رشد فرهنگی جامعه لازم و ضروری بود.

علیزاده در توصیف جایگاه تأثیرگذار معلمان در به ثمر نشاندن نهال انقلاب اسلامی در کشور بیان کرد: جامعه فرهنگی بیش از 3 هزار و 500 شهید معلم و 36 هزار شهید دانش‌آموز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و بدین ترتیب سهم و نقش بی‌بدیلی در مسیر انقلاب اسلامی داشته است.

بنا به گفته علیزاده، دهه 90،  دهه رکود کشور در همه زمینه‌ها بود و  متأسفانه معلم‌ها دچار مشکلات معیشتی فراوانی بودند که برازنده شأن و جایگاه رفیع آنها نبود، به همین خاطر مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی و رتبه‌بندی معلمان انجام داد. 

وی همچنین ابراز کرد: در این دهه بسیاری از معلمان در بدنه آموزش ‌و پرورش از امنیت شغلی برخوردار نبوده و بلاتکلیف بودند که با پیگیری‌های مجلس یازدهم و برگزاری آزمون‌های مربوطه این تعداد معلمان به استخدام سازمان آموزش ‌و پرورش درآمدند.

علیزاده در نهایت خاطرنشان کرد: آموزش ‌و پرورش دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی است؛ اما مجلس یازدهم تا حد ممکن اهتمام به خرج داده است تا این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و به همین منظور بودجه مناسبی برای نوسازی و ترمیم بافت فرسوده در اختیار این نهاد قرار داده تا فضاهای آموزشی مناسب‌سازی شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از