حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
مدیرکل انتقال خون استان سمنان خبر داد:

سهم اندک بانوان سمنانی از اهدای خون

سهم اندک بانوان سمنانی از اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: سهم بانوان استان سمنان در اهدای خون تنها 4 درصد است که انتظار می‌رود میزان مشارکت آن‌ها با فرهنگ‌سازی مناسب افزایش یابد.

 محسن طاهریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به برگزاری پویش نذر خون در استان سمنان، گفت: هرساله با شروع ماه محرم پویش سراسری نذر خون برگزار و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و در این ایام تمام پایگاه‌های انتقال خون استان آماده میزبانی از اهداءکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان در ادامه افزود: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های شاهرود، گرمسار، دامغان و سمنان همه‌روزه از ساعت 8 صبح لغایت ۱۳ پذیرای اهداءکنندگان هستند.

 طاهریان با بیان اینکه نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد، تأکید کرد: در تاسوعا وعاشورا نیز پایگاه انتقال خون در چهار شهرستان استان سمنان تعطیل نیست و میزبان اهداءکنندگان خواهد بود.

وی از استقبال پرشور مردم استان سمنان در اهدای خون خبر داد و افزود: ۹ هزار و ۶۹۳ نفر در سه ماهه سال‌ جاری به پایگاه‌های سراسر استان سمنان مراجعه و بیش از ۸ هزار و ۱۲۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گفته این مقام مسئول، حدود ۶۷ درصد از اهداکنندگان خون مستمر و ۴ درصد از آنها بانوان هستند.

 طاهریان درخصوص شرایط اهدای خون، خاطرنشان کرد: هر فردی که بالای ۱۸ سال سن و بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشد می‌تواند خون اهدا کند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از