حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

اولین خانه امن در سمنان راه‌اندازی شد

اولین خانه امن در سمنان راه‌اندازی شد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: اولین خانه امن ویژه زنان در معرض خشونت در استان سمنان جهت کمک به زنانی که در زندگی خانوادگی دچار تنش شده‌اند، راه‌اندازی شد.

محمود منطقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه گستره خدمات بهزیستی  در جامعه بسیار متنوع و زیاد است، گفت: متأسفانه شناخت بهزیستی در جامعه مغفول مانده و بسیاری از افراد این خدمات را با کمیته امداد یکسان می‌دانند درحالی‌که گستره خدمات بسیار بیشتری در بهزیستی به افراد جامعه ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه افزود: مددجویان بهزیستی از اقشار و گروه‌های مختلف از معتاد در حال ترک تا معلولین جسمی و ذهنی و سالمندان و کودکان بدسرپرست را شامل می‌شود و گاهی برخی از این مددجویان نیاز به خدمات درمانی و حمایتی با هزینه‌های گزاف دارند  که در صورت نیازمند بودن بهزیستی به طور کامل هزینه‌های درمانی را متقبل می‌شود.

وی در خصوص برخی خدمات ناشناخته بهزیستی نیز توضیح داد: خط تلفنی 1480 استانی ویژه مشاوره رایگان در حوزه مسائل خانوادگی است و افراد میتوانند از خدمات این خط تلفنی بدون معذوریت و شناخته شدن به راحتی بهره‌ مند شوند.

بنا به گفته منطقی اورژانس اجتماعی که با شماره رند 123 شناخته می شود برای رسیدگی به هرنوع آسیب اجتماعی تیم سیار مداخله ای دارد که در همان لحظه وورد پیدا می کنند و اگر در ان مرحله مداخله جواب نداد برای دریافت خدمات مشاوره‌ای بیشتر از خدمات مراکز مشاوره خانواده بهره مند شوند.

وی به راه‌اندازی اولین خانه امن  ویژه زنان در معرض خشونت در استان سمنان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز آن است که به زنانی که در زندگی خانوادگی دچار تنش شده‌اند کمک شود تا بعد از حل بحران به منزل خود بازگرداند و تا زمان مرتفع‌شدن مشکل در یک مکان امن اسکان داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین از راه‌اندازی سامانه پیامک اورژانس  ویژه ناشنوایان خبر داد و افزود: مر کز اورژانس اطلاعات و آدرس منزل افراد مشمول این خدمات را دارد و به‌محض دریافت یک پیامک حتی خالی از سوی این افراد به محل حادثه اعزام می‌شود.

محمود منطقی همچنین از برگزاری اولین جشنواره ویژه فرهنگی و هنری و ورزشی معلولین روستایی، اولین دوره توانمندسازی مشاورین و روان‌شناسان در فضای مجازی و اولین دوره مسابقات آزاد مهارت‌افزایی در دولت سیزدهم در سطح استان سمنان خبر داد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از