پس از پایان دور گروهی جام جهانی؛
ایران هم نرسید؛ آسیا فرو ریخت
ناکامی تیم ملی ایران در صعود از مرحله گروهی جام جهانی، پرونده ضعیفترین عملکرد قاره آسیا را کامل کرد؛ قارهای که از ۹ نماینده خود تنها ژاپن و استرالیا را در مرحله یک شانزدهم نهایی میبیند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، ایران آخرین شانس قاره آسیا برای داشتن ۳ نماینده در مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی بود که به دلیل اتفاقات باورنکردنی در ۳ بازی (غنا-کرواسی، کنگو-ازبکستان و الجزایر-اتریش) شاگردان قلعهنویی نتوانستند به مرحله بعد صعود کنند تا از ۹ نماینده آسیا در مرحله گروهی ۷ تیم حذف شوند و از این حیث ناکامترین قاره در جام جهانی شد.
ایران، عربستان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، عراق، اردن، ازبکستان و قطر ۹ نماینده آسیا در مرحله گروهی بودند که تنها ژاپن و استرالیا به مرحله یک شانزدهم نهایی رسیدند.
در ردهبندی عملکرد قارهها در جام جهانی ۲۰۲۶ قاره آفریقا با ۹ تیم صعود کننده از ۱۰ تیم بهترین قاره از لحاظ عملکرد در مرحله گروهی لقب گرفت.
آمریکای جنوبی در رده دوم ایستاد چون از ۶ نمایندهاش ۵ تیم صعود کردند. اروپا ۱۳ تیم صعودکننده از ۱۶ تیم داشت و در رده سوم ایستاد. آمریکای شمالی هم با ۳ تیم در مرحله یک شانزدهم و حذف ۳ تیمش در مرحله گروهی در رده بعدی ایستاد. اقیانوسیه یک نماینده داشت که آن هم در مرحله گروهی حذف شد.
منبع: فارس
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!