حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

ایمنی محیط کارگری نیازمند نظارت جدی‌تر است

ایمنی محیط کارگری نیازمند نظارت جدی‌تر است

خطیب جمعه سمنان با اشاره به حوادث کارگری طی هفته گذشته گفت: می‌طلبد که مسئولین مداقه بیشتری نسبت به ایمنی محیط کارگران داشته تا شاهد رخداد چنین حوادثی نباشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مسجد امام خمینی این شهر برگزار شد با اشاره به حوادث تأسف‌بار برای جامعه کارگری طی چند روز گذشته گفت: این‌گونه حوادث نیاز به بررسی میدانی دقیق از جهت اقدامات ایمنی محیط کار دارد و می‌طلبد که مسئولین مداقه بیشتری نسبت به ایمنی محیط کارگران داشته  تا شاهد رخداد چنین حوادثی نباشیم.

امام‌جمعه سمنان در ادامه افزود: تأسف ما از باب همدردی است، اما زمانی که یک خانواده سرپرست خود را ازدست‌داده و یک کارگر که عضو مؤثر جامعه کار است کم شود خسارت است و این موضوع برنامه و نظارت جامع لازم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس‌جمهور به ترکیه اشاره کرد و گفت: این اولین سفر رسمی رئیسی به ترکیه بود که ازاین‌جهت و از جهت دستاوردهای سفر حایز اهمیت است.

وی تأکید کرد که انتظار ما از ترکیه به‌عنوان دوست و همسایه ایران این است که ارتباط و حمایت خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند و به سخن مهم رهبر انقلاب مبنی بر قطع شریان‌های حیاطی رژیم غاصب توجه کند.

خطیب جمعه سمنان در ادامه به مناسبت سالروز رحلت حضرت زینب (س)  به شخصیت والای ایشان اشاره کرد و گفت: رجال دینی دوران امام حسین (ع) این امام بزرگوار را در واقعه عاشورا همراهی نکرده و قصد داشتند مانع از حرکت امام شوند که حضرت زینب بانوی فاضل و عاقل با وجود تمام سختی‌ها امام خود را همراهی کرد.

 وی با اشاره به جهاد تبیین حضرت زینب در مقابل یزیدیان دوران خود افزود: این بانوی بزرگ سرمشق تمام مردان عالم شده، مخصوصاً بعد از قیام عاشورا که یک‌تنه پیروزی خون بر شمشیر را سرپرستی و تثبیت کرد و همانند کوه استوار ایستاد و پیام امام حسین (ع)  را به عالم رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی در ادامه به موضوع اعتکاف اشاره کرد و افزود: امروز روز دوم اعتکاف است، در کل استان حدود ۱۰۰ مسجد در شهرها و روستاها میزبان معتکفین هستند و قریب به هشت هزار نفر در این برنامه معنوی شرکت کرده‌اند، و حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در بین معتکفین مایه خرسندی و سعادت است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از