حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس:

بانوان رسالت زینب‌گونه در اربعین دارند

بانوان رسالت زینب‌گونه در اربعین دارند

بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: بانوان مسلمان با حضور خود در اجتماع بزرگ اربعین رسالت زینب‌گونه خود را ایفا کنند.

فاطمه پیوندی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تبیین دلایل و اهمیت قیام سیدالشهدا (ع) و نتایج مهم این قیام گفت: دشمنان اسلام به روش‌های گوناگون در رسانه‌ها اسلام‌هراسی را ایجاد کردند تا تفرقه بین امّت اسلامی ایجاد کنند. 

بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به‌عنوان یک قدرت کامل رسانه‌ای می‌تواند توطئه دشمنان را خنثی کند، افزود: پیاده‌روی اربعین ادامه مسیر عاشورا و نماد وحدت و شکوه مسلمین جهان است.

وی اربعین را تجلی نمایش قدرت مسلمانان جهان دانست و اظهار کرد: نماد قدرت مسلمانان در ایران نیز نمایان است که در روز اربعین این حضور به اوج خود می‌رسد.

پیوندی با اشاره به ایجاد اسلام‌هراسی توسط دشمنان افزود: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان شکست اسلام داعشی است که این اجتماع بزرگ در انتشار فرهنگ دفاع و جهاد مبارزه با دشمنان نقش مهمی داشته و در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد کرده است.

این بانوی رزمنده دفاع مقدس با اشاره به نقش و جایگاه زن در حماسه عاشورا و پس از آن بیان کرد: حضرت زینب (س) در تاریخ کربلا نقش مهمی را ایفا کردند و قافله‌سالار حرکت عاشورا بودند.

وی با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا، حضرت زینب (س) لحظه‌ای از رسالت و وظیفه خود غافل نشد، گفت: وی با این حجم از مصیبت امّا لحظه‌ای درنگ نکرد و با ایراد خطبه و مرثیه‌خوانی در وقت و مکان مناسب به تبیین قیام عاشورا پرداخت. 

پیوندی با بیان اینکه بزرگ‌ترین امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در کربلا رقم خورد، افزود: حضرت زینب (س) حادثه کربلا را زنده نگه داشت.

این بانوی رزمنده دفاع مقدس با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در حادثه عاشورا بیان کرد: حضرت زینب (س) پرچم‌دار عزت و پیام‌آور صبر و استقامت بود و باعث آگاهی و بصیرت ملت شد.

به گفته پیوندی، حضرت زینب کبری (س) با رسالت و تبلیغات خویش ضربه بزرگی به‌ دروغ‌پراکنی‌های دشمن وارد و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) ادامه‌دهنده راه شهیدان بود، افزود: زن در قیام عاشورا از نظر رسیدن به کمال انسانی با مردان برابری می‌کند.

پیوندی با اشاره به نقش زینب‌گونه زنان در اربعین گفت: زنان که تربیت‌کننده نسل‌های آینده هستند در حماسه بزرگ اربعین حسینی نقش فعالی دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از