حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مادر شهیدان احمدپناهی مطرح کرد:

بانوان عاشورایی تجلی‌گاه صبر و استقامت

بانوان عاشورایی تجلی‌گاه صبر و استقامت

مادر شهیدان سید جمال و سید مهدی احمدپناهی گفت: بانوان عاشورایی بعد از واقعه کربلا به‌جای شیون و زاری با صبر و استقامت خود موجب استیصال دشمن شدند.

زکیه نصیری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به نقش برجسته بانوان به‌ویژه حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا گفت: بانوان عاشورایی نقش برجسته‌ای در تبیین حادثه کربلا برعهده داشتند و بعد از مصیبت عظمای از دست دادن عزیزان خود به‌جای غم و اندوه با شجاعت در برابر ظالمان ایستادگی کردند. 

مادر شهیدان سید جمال و سید مهدی احمدپناهی در ادامه افزود: حضرت زینب با خطبه‌های روشن‌گرایانه خود موجب استیصال و درماندگی یزید شد و جهاد تبیین را به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور رساند اگرچه از شدت غم در شام عاشورا نماز خود را نشسته خواند.

وی همچنین تصریح کرد: بانوان نهضت عاشورا نه‌تنها همسران و فرزندان خود را از حضور در کنار امام عصر و یاری او منع نکردند؛ بلکه آن‌ها را تشویق نیز کردند و خودشان نیز در کنار امام ماندند تا شاید موجب دلگرمی و قوت قلب حضرت زینب (س)  شوند. 

بنا به گفته نصیری، مادران و همسران رزمندگان در دوران دفاع مقدس نیز با تأسی از صبر و استقامت حضرت زینب (س) فرزندان و همسر خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی تقدیم کردند و ذره‌ای خم به ابرو نیاوردند.

این مادر دو شهید به روز تشییع فرزندان خود نیز گریزی زد و افزود: خود من هم مانند سایر مادران شهدا هنگام تشییع فرزندانم هرگز شیون و زاری نکردم و حتی بر سر مزار آن‌ها حاضر نشدم تا دشمن از اندوه و زاری من سوءاستفاده نکند.

وی با اشاره به حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی بیان کرد: حضور پررنگ بانوان و دختران در این مسیر قابل تقدیر است که با وجود گرمای طاقت‌فرسا پابه‌پای مردان در مسیر عشق گام برداشته و سبب تداوم نهضت عاشورا می‌شوند. 

مادر شهیدان احمد پناهی با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه بیان کرد: قیام اباعبدالله (ع) برای حفظ حجاب در جامعه اسلامی بوده و خواسته تمام شهدا همچنین فرزندان من این بوده است که زنان و دختران حجابشان را رعایت کنند و کم‌حجابی سبب ناراحتی شهدا و خانواده‌های آن‌ها خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از