حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
در همایش جهاد تبیین بانوان مطرح شد:

بانوان پیش‌گام جهاد تبیین در جامعه هستند

بانوان پیش‌گام جهاد تبیین در جامعه هستند

در همایش جهاد تبیین بانوان بر نقش مؤثر و برجسته بانوان در عرصه جهاد تبیین و جهاد زینب گونه آنان در این مسیر تأکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، نشست تخصصی جهاد بانوان در تبیین مسئله انتخابات ظهر امروز با حضور جمعی از بانوان کنشگر و فعال بسیجی برگزار شد.

بانوان زینب‌وار جهاد تبیین را انجام دهند

محمد خوش‌قدم در این نشست با اشاره به نقش‌برجسته بانوان در فریضه جهاد تبیین گفت: شما بانوان می‌بایست زینب گونه جهاد تبیین را بر دوش بکشید و از هر فرصتی و هر مکانی برای امر تبیین بهره ببرید.

 معاون اجرایی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ادامه افزود: بانوان می‌بایست جهاد تبیین را از خانه و در کنار خانواده خود آغاز کنند و برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی از هیچ فرصتی برای تبلیغ کوتاهی نکنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: امروز جهان اسلام چشم به ایران قوی دوخته است و تمام مظلومین و مستضعفین نگاهشان به ایران اسلامی است و قطعاً اقتدار کشور به حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی برمی‌گردد.

بنابه گفته این مقام مسئول حضرت آقا بیش از یک سال است که در خصوص انتخابات تأکید فراوان داشته‌اند و در این راستا بیانات متعددی را فرمودند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت انتخابات و برگزاری پرشور آن در نگاه مقام معظم رهبری است.

وی همچنین به جنگ روایت‌ها و تلاش دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم اشاره کرد و افزود: دشمن در تلاش است تا با ابزارهای مختلف و در دست‌گرفتن روایت اول در وقایع و حوادث و وارونه‌نمایی آنها  مردم ایران را  از اصل نظام و انقلاب مأیوس کرده و یاس را به بدنه جامعه القا کند و به همین خاطر نیاز است بانوان در راستای امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در محیط خانواده گام بردارند.

بانوان بیانیه گام دوم را سرلوحه شئون زندگی قرار دهند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم قاسم‌پور نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در تمامی شئون زندگی خانواده‌های ایرانی گفت: بانوان می بایست حتماً این بیانیه را موردمطالعه قرار داده و برنامه و محور زندگی خود را در این راستا تنظیم کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه افزود: در این بیانیه  سه وظیفه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی برعهده بانوان قرار گرفته و می‌بایست در این راستا شئون زندگی خود را برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: بانوان می‌بایست ابتدا نقش و جایگاه خود را به‌درستی دریابند و با شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای خود برای رسیدن به تعالی و مراحل بعدی بیانیه مهیا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسم‌پور تصریح کرد: اگر بانوان ابتدا روی مسئله خودسازی تمرکز کرده و نقش خودشان را در این حوزه به‌درستی پیدا کنند، تمام مسائل و مشکلات جامعه در مراحل بعدی حل خواهد شد.

وی در نهایت ابراز کرد: اصلاح امور چالش‌ها و مشکلات جامعه با حضور پررنگ بانوان در عرصه محله حل خواهد شد و با حل‌شدن این مشکلات در سطح محله، قطعاً تمدن‌سازی و جامعه‌سازی محقق خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از