حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
برادرم آرزوی شهادت را در دل داشت
برادر شهید حمیدرضا مولایی:

برادرم آرزوی شهادت را در دل داشت

برادر شهید حمیدرضا مولایی گفت: برادرم همیشه درباره شهادت صحبت می‌کرد و آرزوی آن را در دل داشت.

رضا مولایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه زندگی‌ شهید حمیدرضا مولایی برای همه ما درس و عبرت است، گفت: برادرم در ۱۹ مهرماه سال ۴۷ در تهران به دنیا آمد و از همان کودکی روحیه‌ای شجاع و فداکار داشت و همواره به دنبال راهی برای خدمت به میهن و مردم بود. 

برادر شهید حمیدرضا مولایی در ادامه افزود: حمیدرضا در پایه اول متوسطه بود که نبرد در جبهه را انتخاب کرد و به عنوان یک بسیجی به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و با شجاعت و ایثار در برابر دشمنان ایستاد.

به گفته وی، آن روزها جوانان بسیاری مانند حمیدرضا به عشق وطن و دِین خود از خانه و خانواده فاصله می‌گرفتند تا از آرمان‌ها و ارزش‌هایی که برایشان مقدس بود، دفاع کنند.

مولایی عنوان کرد: سرانجام برادرم در ۲۴ اسفند سال ۶۳ در شرق رود دجله عراق، بر اثر اصابت گلوله به سر، به مقام والای شهادت نائل آمد، با اینکه این خبر برای خانواده‌ام بسیار دردناک بود، اما ما می‌دانستیم که حمیدرضا با عشق و ارادت به خداوند و برای دفاع از وطنش جان خود را فدای آرمان‌هایش کرده است.

مولایی بیان کرد: اکنون مزار برادر شهیدم در گلزار شهدای فردوس‌رضا شهرستان دامغان قرار دارد و هر بار که به آنجا می‌روم، حس می‌کنم که او هنوز هم در کنار ماست.

وی افزود: در شهر‌ و روستاهای شهرمان کوچه و مکان‌های بسیاری مزین به نام برادرم حمیدرضا است.

مولایی با اشاره به اینکه حمیدرضا همیشه درباره شهادت صحبت می‌کرد و آرزوی آن را در دل داشت، گفت: او در یکی از فرازهای وصیت‌نامه‌اش نوشت: من به دانشگاهی پانهادم که مدیر آن حضرت مهدی است، معلم آن امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است و شاگرد اول‌های آن قاسم و علی اکبر هستند.

مولایی با بیان ادامه فراز وصیت‌نامه شهید گفت: درس این دفاع مقدس ایثار، شهادت، آزادگی و مبارزه با ستم است و دانشگاهی که قبولی آن در درگاه خدا رفتن است و جایزه آن بهشت است.

وی با بیان اینکه برادرم عاشق شهادت بود و این عشق او را به جبهه کشاند درادامه گفت: او با اخلاص و نیت پاک خود به آرزویش رسید و من همیشه به یاد دارم که چگونه با چشمانی پر از امید از جبهه صحبت می‌کرد و می‌گفت: من برای دفاع از حق و حقیقت می‌جنگم و اگر روزی به شهادت برسم، خوشحال خواهم بود. 

مولایی ابراز کرد: امروز، وقتی به جوانان کشورم نگاه می‌کنم، یاد برادرم می‌افتم و امیدوارم که نسل جدید نیز بتواند همان روحیه ایثار و فداکاری را در خود پرورش دهد و یاد شهیدان را همیشه زنده نگهدارند و ما بتوانیم با پیروی از ارزش‌های آنان، جامعه‌ای بهتر بسازیم.

وی با اشاره به شهید ابوالفضل مولایی افزود: شهید ابوالفضل مولایی، عموی شهیدمان و یکی از دلاوران جنگ تحمیلی است که در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در شرق بصره به میدان نبرد رفت و پس از آن دیگر هیچ خبری از او در دست نیست.

برادر شهید حمیدرضا مولایی عنوان کرد: ابوالفضل از جوانانی بود که به عشق وطن و دین خود، جبهه را انتخاب کرد و او با روحیه‌ای بلند و اعتقادی راسخ، در دل میدان نبرد حاضر شد و نشان داد که برای دفاع از حق و حقیقت، آماده است تا جان خود را فدای آرمان‌هایش کند و آخرین بار که از او خبری داریم، مربوط به عملیات رمضان است؛ عملیاتی که در آن دلاوران ایرانی با تمام وجود برای حفظ سرزمین خود جنگیدند.

وی بیان کرد: هرچند سال‌ها از آن روزها می‌گذرد و پیکر ابوالفضل، عموی شهیدم هنوز به وطن بازنگشته، اما یاد او در دل ما زنده است زیرا ابوالفضل نه تنها یک شهید، بلکه نماد ایثار و فداکاری است و او به ما آموخت که در برابر ظلم و ستم باید ایستاد و برای ارزش‌هایمان جنگید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از