حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران مطرح کرد:

برجام، اهرم اصلاح‌طلبان برای جلب رأی مردم

برجام، اهرم اصلاح‌طلبان برای جلب رأی مردم

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، برجام را اهرمی برای رأی آوردن اصلاح‌طلبان عنوان کرد و گفت: در دولت روحانی طرف مقابل امتیازاتی از ایران گرفت ولی هیچ امتیازی از آنها نگرفتیم و تحریم هم شدیم.

فؤاد ایزدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به سبک‌ کار اصلاح‌طلبان برای جمع‌آوری آرا، گفت: اصلاح‌طلبان به دنبال آشتی با دنیا بوده و معتقدند که نباید با آنها دعوا داشت، بلکه باید به مذاکره و گفتگو پرداخت.

عضو هیات‌‌علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه مذاکره بده‌ و بستان است و وقتی طرف مقابل یک امتیازی از کشور می‌گیرد متقابلاً باید از آن کشور نیز یک امتیازی گرفت، افزود: در دولت روحانی طرف مقابل امتیازاتی از ایران گرفت و در مقابل هیچ امتیازی از آنها نگرفتیم، حتی تحریم هم شدیم.

ایزدی همچنین تصریح کرد: باید افرادی به مذاکره بروند که زبان آن‌ها را می‌فهمند به‌ نوعی میانجی که هم مورد قبول ما و هم طرف مقابل باشد.

وی با بیان اینکه پزشکیان با وجود ظریف می‌خواهد به مذاکره با دنیا بپردازد، گفت: ظریف با تمایلات به غرب قصد دارد مجددا مذاکرات با آن‌ها را از سربگیرد و همانند دوران روحانی عزت کشور را زیر سئوال ببرد. 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مسیر سیاست اصلاح‌طلبان مسیری اشتباه است، اظهار کرد: در هشت سال دولت روحانی این مسیر طی شد و جواب نداد و عده‌ای قصد داشتند تحریم‌ها را لغو کنند که خودشان نیز تحریم شدند.

ایزدی، برجام را اهرمی برای رأی آوردن اصلاح‌طلبان عنوان کرد و افزود: اصلاح‌طلبان هرجا که نمی‌توانند در کشور مسیری را تغییر دهند با غرب‌گرایی به دنبال ایجاد اهرم فشاری برای رسیدن به خواسته‌هایشان هستند، به همین دلیل به برجام تمایل زیادی دارند.

به گفته این استاد دانشگاه؛ اصلاح‌طلبان در بحث سیاست خارجی هم‌نظر با غرب بوده و علاقه‌ای به سیاست منطقه‌ای و هسته‌ای ندارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از