حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

برخی با هزینه‌های گزاف به نگهداری حیوانات علاقه‌مندند

برخی با هزینه‌های گزاف به نگهداری حیوانات علاقه‌مندند

کارشناس مسائل دینی گفت: در مملکت اسلامی متعلق به امام‌زمان (عج) روزانه بیش از ۱۰۰۰ جنین بی‌گناه سقط می‌شود و برخی خانواده‌ها بجای فرزندآوری با هزینه‌های گزاف به نگهداری حیوانات علاقه‌مند هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی دانشمند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، گفت: رفع موانع ازدواج جوانان و فرزندآوری یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی است که مسئولین و متخصصین باید در رأس کار قرار دهند و مشکل پیری جمعیت را جدی بگیرند و برای رفع موانع فرزندآوری و افزایش جمعیت قدم بردارند.

دانشمند ضمن اشاره به زحمات و دغدغه‌مندی مرکز مردمی نفس خاطرنشان کرد: برخی مراکز باتوجه‌به فعالیتی که در راستای آن خدمات ارائه می‌دهند از تخصص لازم برخوردار نیستند و برخی مراکز نیز شاید از تخصص برخوردار باشند؛ اما اگر تدین و دین‌داری را مدنظر قرار ندهند ممکن است به تخلف نیز منتهی شود.

وی در ادامه افزود: مراکزی مانند مرکز تخصصی نفس هم از تخصص برخوردارند هم با دین‌داری، دلسوزی و دغدغه فرزندآوری برای کشور قدم بر می‌دارند این مرکز علاوه بر جلوگیری از گناه سقط‌جنین در استان از رخ‌دادن این اتفاق ناگوار نیز پیشگیری خواهد کرد و مشکل را درمان می‌کند.

استاد دانشمند تصریح کرد: خانم‌هایی که مشکل باردارشدن دارند مرکز تخصصی نفس قدم‌های مثبتی برداشته است و والدینی که تمایلی به فرزندآوری ندارند و قصد سقط‌ جنین را دارد این مرکز آن را در رأس کار قرار داده و با مشاوره علمی سعی در رفع مشکل را خواهند داشت و والدین را در جریان مشکلات این اقدام غیرقانونی و غیرشرعی قرار می‌دهند.

سخنران کشوری ضمن تأیید برنامه‌های تخصصی و مستمر مرکز تخصصی نفس خاطرنشان کرد: سقط‌ جنین در شرع اسلام حرام بوده و جرم محسوب می‌شود و والدین با این اقدام مرتکب قتل نفس می‌شوند که باتوجه‌به مشکل فرزندآوری جامعه و پیری جمعیت مرکز تخصصی نفس به‌صورت مستمر جهت رفع علت این اقدام غیرقانونی توسط متخصصین در حال فعالیت است.

وی ضمن شرم‌آور دانستن سقط‌ جنین در کشور اسلامی افزود: در مملکت اسلامی متعلق به امام‌زمان (عج) روزانه بیش از ۱۰۰۰ جنین بی‌گناه بدون هیچ دلیل و برهان اصولی سقط می‌شود و برخی خانواده‌ها بجای فرزندآوری با هزینه‌های گزاف به نگهداری حیوانات علاقه‌مند هستند.

 دانشمند از مردم و مسئولین خواست افزایش نسل آینده را جدی بگیرند و هر اقدامی که می‌توانند در راستای توجیه و آموزش انجام دهند و خیرین خواست نسبت به رفع مشکلات مالی خانواده‌های علاقه‌مند به فرزندآوری قدم بردارند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از