حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری سمنان خبر داد:

برقراری ۱۵ هزار تماس با ۱۲۵ سمنان

برقراری ۱۵ هزار تماس با ۱۲۵ سمنان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از پاسخ به بیش از ۱۵ هزار تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان طی هفت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، رضا خادمیان با اشاره به اینکه در هفت ماه سال جاری، به بیش از ۱۵ هزار تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان پاسخ داده شده است، گفت: از این میزان تماس، ۴۵۰ ساعت و ۲۰ دقیقه عملیات اطفا، حریق، امداد و نجات و میانگین چهار دقیقه و ۱۱ ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به ثبت رسیده است.

 وی افزود: طی هفت ماه گذشته، ۳۲۷ مورد آتش‌سوزی و ۶۷۶ مورد عملیات امداد و نجات در شهرستان سمنان به وقوع پیوسته که بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی برق از دلایل این حوادث بوده است، همچنین از این میزان ۱۱۹ مورد مربوط به معابر (ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله)، ۴۰ مورد مربوط به حریق خودرو و ۵۷ مورد مربوط به حریق منزل مسکونی بوده است.

 سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: مأموران آتش‌نشانی شهرداری سمنان طی این هفت ماه، ۶۷۶ مورد حادثه جداگانه شامل محبوسی در اماکن و خودروها و آسانسور، گیرکردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو را پوشش داده‌اند و به شهروندان و هم‌وطنان امدادرسانی کرده‌اند، از این میزان ۱۶۳ مورد مربوط به گرفتن حیوانات موذی، ۲۴۴ مورد محبوس شدن در اتاقک آسانسور، ۴۲ مورد مربوط به گیرکردن حلقه و ۳۶ مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای و واژگونی خودرو بوده است.

 خادمیان تصریح کرد: ۸۰ مورد از حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات در خارج از محدوده شهری رخ‌داده که توسط نیروهای عملیاتی به‌خوبی پوشش داده شده است و تعداد نجات‌یافتگان در هفت ماه نخست سال جاری در این عملیاتها، ۶۶۹ نفر است.
 

منبع: پردیسان آنلاین

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از