حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران بیان کرد:

عضویت در بریکس میراث ماندگار دیپلماسی اقتدار

عضویت در بریکس میراث ماندگار دیپلماسی اقتدار

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: دولت سیزدهم توانست گام‌های خوبی در راستای سیاست همسایگی و توسعه ارتباط با کشورهای همسایه بردارد و نشان دهد ما در قفس و محدودیت نیستیم.

محمدرضا سبزعلی‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به بیان برخی اتهامات از سوی نامزدهای انتخاباتی و اینکه ایران در دولت سیزدهم در قفس ارتباطی به سرمی برد، گفت: محدودیت ارتباط اقتصادی به سبب تحریم ها به معنای قطع ارتباط کشور با جهان نیست بلکه دولت سیزدهم توانست گام‌های خوبی در راستای سیاست همسایگی و توسعه ارتباط با کشورهای همسایه بردارد و نشان دهد ما در قفس و محدودیت نیستیم.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در ادامه افزود: اعمال تحریم‌های سرسختانه علیه ایران در بحث اقتصاد ما را دچار محدودیت کرده زیرا تعداد زیادی از کشورهای صنعتی بزرگ به واسطه تحریم‌ها با ما ارتباط ندارند. 

وی تصریح کرد: اما در دولت سیزدهم دیپلماسی خوبی در راستای فعال‌سازی و تقویت ارتباطات با کشورهای منطقه اتفاق افتاده است و فواید آن را امروز در افزایش تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی و به تبع آن بالا رفتن نرخ تولید و افزایش اشتغال در کشور شاهد هستیم.

سبزعلی‌پور خاطرنشان کرد: اثبات شده که ایران همواره به تعهدات خود پایبند است، اما در مسئله برجام آمریکا به تعهدات خود پایبن نبود و لغو برجام از سوی آمریکا صورت گرفت. 

وی همچنین بیان کرد: عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و سازمان بریکس که دارنده نزدیک به ۵۰ درصد از سهم اقتصاد جهانی است سبب دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شد که این موضوع هم از جمله دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران  در ادامه ابراز کرد: دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران، با توجه به هدف‌گذاری‌های برنامه هفتم توسعه و انتظار مد نظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کشور به یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حوزه اقتصادی و فناوری، باید اولویت‌های سیاست خارجی خود را به طور جدی و هدفمند تعیین کرده و در دستور کار قرار دهد. 

وی در نهایت ابراز کرد : این اولویت‌ها می‌تواند شامل بهبود روابط با همسایگان و کشورهای منطقه، گسترش روابط با قدرت‌های جهانی، تقویت دیپلماسی اقتصادی و علمی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی و توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از