حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان:

بیداری اسلامی برگرفته از اندیشه امام راحل است

بیداری اسلامی برگرفته از اندیشه امام راحل است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: بیداری اسلامی که امروز در جهان رقم خورده، نشئت‌ گرفته از تفکرات و اندیشه امام راحل است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس خرمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه نهضت و تفکر امام راحل احیای گفتمان انقلاب اسلامی در جهان بود، گفت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی  ایران فرارتر از زمان حال حرکت می‌کرد و با دیدگاه عمیق خود نسبت به  مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی مطالبی را بیان می‌کرد.

وی در ادامه افزود: مسیری که امام خمینی (ره) از سال ۴۲ آغاز کرد بعد از گذشت چندین دهه به وقوع پیوسته و بسیاری از  اندیشمندان و حتی برخی از علما باور نمی‌کردند که این اتفاق بزرگ در جهان رخ دهد و دنیا در مسیر بیداری اسلامی قرار بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه این بیداری جهانی حاصل تفکر معمار کبیر انقلاب اسلامی است، ابراز کرد:  انقلاب اسلامی ما، طبق سیره و روش پیامبران الهی در حرکت است و سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و گفتارهای امام خمینی (ره) حاوی کلمات و عبارت‌های قرآنی است که سبب تجدید حیات امّت با سیره پیامبران در قرن حاضر شده است. 

خرمیان با اشاره به تداوم راه و تفکر امام خمینی(ره) عنوان کرد: نهالی که امام راحل کاشت و پرورش و مراقبت‌هایی که حضرت آقا پس از رحلت امام انجام داده‌اند سبب بیداری بشر در مقابل استکبار شده است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر مقام و مسئولی از کشورهای مختلف به ایران سفر کرد از شدت علاقه جوانان به امام خمینی (ره) انگشت حیرت به دهان گرفت.

خرمیان در ادامه افزود: در زمان حال مشاهده می‌کنیم که حضرت آقا مدظله‌العالی چگونه با صدور نامه  چه در ۱۰ سال قبل و چه نامه اخیر به قلب دانشجویان اروپایی و آمریکایی نفوذ کرده است.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ما شجره طیبه بود و ثمره آن حاج‌قاسم‌ها، تهرانی‌مقدم‌ها، مصباح‌ها و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همه شهدا شد.

خرمیان ابراز کرد : در دو عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» نقاب پوشالی قدرت از چهره استکبار بر زمین افتاد و نه‌تنها مردم فلسطین بلکه مردم جهان در مقابل ظلم و استکبار به پا خاسته‌اند. 

خرمیان در نهایت ابراز کرد: با توجه‌ به آیه ۲۶ سوره عمران عزّت و ذلّت از آن خداست، ولى ایجاد زمینه‌های آن به دست خود ماست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از