حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس‌ارشد تربیت‌بدنی:

ورزش صبحگاهی بدن را متعادل می‌کند

ورزش صبحگاهی بدن را متعادل می‌کند

کارشناس‌ارشد تربیت‌بدنی گفت: ورزش صبحگاهی بدن را در حالت تعادل قرار داده و میزان ترشح هورمون‌ها و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

سمیرا پورمیرزائی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ورزش در هنگام صبح فواید بسیاری بر عملکرد جسمی و روحی افراد دارد، گفت: هنگام بیدار شدن از خواب کارها به‌طور ذهنی طبقه‌بندی می‌شوند و پس از مشخص‌ شدن مسئولیت‌ها سطح مشغله فکری کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین همه افراد می‌توانند همه تمرکز خود را بر ورزش بگذارند و نتیجه مطلوب‌تری دریافت کنند.

کارشناس‌ارشد تربیت‌بدنی در ادامه افزود: ورزش هنگام صبح نه‌تنها می‌تواند روزی سالم و شاداب را در اختیار افراد بگذارد؛ بلکه سبب می‌شود انتخاب غذایی بهتری داشته باشند، زیرا طبق تحقیقات انجام شده ورزش هنگام صبح بر روی رژیم غذایی تأثیرگذار بوده و منجر به تغییر عادات غذایی در افراد می‌شود.

پورمیرزائی عنوان کرد: سطح هوشیاری‌ بدن با ورزش صبحگاهی افزایش پیدا کرده و نوسانات هورمونی بدن متعادل می‌شود همچنین ترشح هورمون آدرنالین به مقدار کافی انجام شده و باعث می‌شود افراد کل روز باانرژی و هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه ورزش در صبح سبب افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن می‌شود، اظهار کرد: این تصور که ورزش هنگام صبح افراد را خسته و بی‌انرژی می‌کند اشتباه است؛ بلکه انجام تمرینات ورزشی در صبح یک راهکار عالی برای افزایش انرژی و کاهش خستگی است.

پورمیرزائی خاطرنشان کرد: انجام تمرینات ورزشی در هنگام صبح سبب می‌شود تا میزان استرس کاهش یابد؛ زیرا سطح ترشح هورمون کورتیزول هنگام صبح توسط ورزش کنترل شده و باعث می‌شود افراد در موقعیت‌های گوناگون خونسردتر عمل کرده و استرس کم‌تری را متحمل شوند.

وی کنترل فشار خون را یکی از فواید ورزش صبحگاهی دانست و افزود: افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند و یا نگران ابتلا به فشار خون هستند می‌توانند با ورزش هنگام صبح این معضل را مدیریت کنند؛ زیرا ورزش و فعالیت بدنی یکی از مؤثرترین راهکارها برای کنترل فشار خون به‌طور طبیعی به‌شمار می‌رود.

پورمیرزائی تأکید کرد: ورزش در صبح سبب بهبود کیفیت خواب در شب می‌شود؛ زیرا در طول روز بدن در حالت تعادل قرار داشته، هورمون‌ها به‌صورت کافی و متعادل ترشح شده و گوارش نیز بهبود پیدا می‌کند و این موارد برای یک خواب عمیق لازم است.

وی ابراز کرد: ورزش صبحگاهی فواید بسیاری دارد؛ اما تنها چیزی که اهمیت دارد این است که بتوان به آن پایبند بود؛ زیرا ورزش در هنگام صبح اراده‌ای قوی و عظمی راسخ می‌طلبد، بنابراین موضوع حائز اهمیت به‌طور منظم ورزش‌کردن است و این زمان‌بندی می‌تواند برای هر فرد نسبت به اهداف و سبک زندگی متفاوت باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از