حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/16 شمسی | 2024/05/05 میلادی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

تحقق منویات رهبری در گرو افزایش جمعیت است

تحقق منویات رهبری در گرو افزایش جمعیت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اقتدار و قدرت نظام در حوزه‌های مختلف در گرو نیروی انسانی و پتانسیل متعهد و متخصص است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادم‌یاران رضوی و فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی  حوزه جوانی جمعیت صبح امروز در سالن شهید جرجانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد.

احمد ریواده در این همایش با بیان اینکه جوانی جمعیت سبب اقتدار و قوت نظام در عرصه‌های مختلف خواهد شد، گفت: جوانی جمعیت و شاخص‌های آن جزو مولفه‌های امنیت ملی کشور قلمداد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ادامه افزود: امروز اگر وعده صادق تحقق یافت و در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی به توانمندی دست یافتیم در نتیجه وجود نیروهای جوان و متخصصی و متعهد در کشور است که باید این پتانسیل جمعیت برای کشور حفظ شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: امروز کشور برای تحقق شعار سال نیاز به نیروی کار متعهد و متخصص دارد که در جهت تأمین این میزان نیرو باید به دنبال برنامه‌ریزی جهت رشد شاخص‌های جمعیتی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان نیازمند 20 هزار نیروی کار هستیم که چرخه اقتصاد استان با تامین این پتانسیل نیرو محقق خواهد شد و فلذا باید در جهت افزایش جمعیت با مشارکت و همراهی مردم و مسئولان گام برداریم.

ریواده با بیان اینکه وضعیت استان سمنان در حوزه جمعیت چندان مناسب نیست، بیان کرد: متأسفانه استان سمنان در حوزه ازدواج استان آخر کشور و در حوزه فرزندآوری رتبه 27 کشور و در طلاق دارای رتبه 17 کشوری است.

این مقام مسئول در نهایت راهکار افزایش جمعیت را در کنار مشوق‌های قانونی و حمایتی دستگاه‌های اجرایی، فرهنگ‌سازی در این زمینه و حمایت و مشارکت مردمی دانست.

خادم‌یاران رضوی پیش‌گام افزایش جمعیت می‌شوند

حسن سعدالدین نیز در ادامه این همایش با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت گفت: متأسفانه در حوزه جوانی جمعیت کم‌کاری کرده‌ایم و می‌بایست  مردم نیز در کنار مسئولان و هم‌پای آنها در راستای رفع دغدغه‌های رهبری حرکت کنند.

وی در ادامه افزود: آستان قدس رضوی نیز وظیفه خود دانسته به سهم و نوبه خود در این حوزه ورود کرده و با برگزاری دوره آموزشی در سراسر کشور اقدامی جهت رشد جمعیت انجام دهد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان در نهایت افزود: 3 هزار و 355 نفر در کل کشور در دوره های آموزشی حسنه ماندگار که در راستای اموزش خادمیاران رضوی برای افعالیت در عرصه جمعیت است، ثبت نام کردند که این تعداد در استان سمنان 360 نفر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از