حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان خبر داد:

تعریف ۳۳ پروژه گردشگری در سال جاری

تعریف ۳۳ پروژه گردشگری در سال جاری

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان سمنان گفت: در حال حاضر ۳۳ پروژه گردشگری در حال ساخت است و با اجرای این پروژه‌ها فرصت شغلی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، بهمن اخلاقی  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته دولت در مجتمع گردشگری شبدیز سمنان برگزار شد، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به مرمت، احیاء و ساماندهی ۲۲ بافت و محوطه تاریخی اقدام شده است.

وی افزود: میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان سمنان دارای دو پایگاه تارخی یکی در شهر سمنان و دیگری در منطقه بسطام و خرقان است و اعتبارات اختصاص ‌یافته به هر یک از این پایگاه‌ها به‌صورت مستقل انجام می‌شود. 

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ پروژه گردشگری در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه‌ها فرصت شغلی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود. 

اخلاقی با اشاره به اینکه معاونت میراث ‌فرهنگی استان سمنان اقدامات مناسبی در راستای ساماندهی و مرمت اشیا فرهنگی و تاریخی انجام داده است، اظهار کرد: در استان سمنان 660 شی فرهنگی و تاریخی در سطح موزه مرمت شده است. 

وی از ثبت کاروان‌سرای استان سمنان در فهرست جهانی یونسکو و ثبت ملی ۱۸ مورد آثار فرهنگی و تاریخی در سال گذشته خبر داد.

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان با اشاره به واگذاری بناهای تاریخی این استان به بخش خصوصی بیان کرد: امسال در هفته دولت هشت پروژه در حوزه تأسیسات گردشگری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول  همچنین از افتتاح و بهره‌برداری ۶ پروژه بوم‌گردی و دو واحد پذیرایی بین‌راهی در سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: ۱۶ مورد موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری اخذ شده  و پیش‌بینی می‌شود با ایجاد این تأسیسات بستر اشتغال برای ۳۴۱ نفر فراهم شود.

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: در مجموع ۹۴۳ اثر فرهنگی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از