حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس شورای شهر سمنان:

تفکر دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود

تفکر دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود

رئیس شورای شهر سمنان گفت: برای رسیدن به ایران قوی باید ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه نهادینه شده و گسترش یابد.

مهدی خراسانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با اشاره به لزوم پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس در شرایط کنونی گفت: در شرایط امروز اگرچه نوع جهاد با دوران دفاع مقدس تفاوت پیدا کرده؛ اما الگو همچنان ثابت است و با تمسک به آن توفیقات گسترده‌ای حاصل می‌شود.

 

رئیس شورای شهر سمنان در ادامه افزود: دفاع مقدس پشتوانه‌ای برای مردم ایران به وجود آورد که به‌واسطه آن توانستند به دستاوردها و توفیقات امروز دست یابند.

 

بنا به گفته رئیس شورای شهر سمنان از آثار و برکات دفاع مقدس، احیای ارزش‌های عالی ایثار و ایجاد فرهنگ ایستادگی، مقاومت و مقابله با نظم ناعادلانه جهانی و یک‌جانبه‌گرایی غرب، است.

 

خراسانیان همچنین به اتحاد و همدلی بین مردم در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در آن دوران تنها نیروهای نظامی در برابر دشمن نبودند؛ بلکه کل مردم ایران ایستادگی کردند و ما امروز نیازمند چنین نمایشی از اتحاد و همدلی هستیم.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نزدیکی به قله افتخارات توضیح داد: اندکی تفکر در نوع نگرش‌ها و مدیریت‌های دوران پس از انقلاب نشان می‌دهد در هر قسمتی که به تفکرات و الگوهای دفاع مقدس نزدیک شدیم پیروز و سر افزار بیرون آمدیم و هر قسمتی که از آن فاصله گرفتیم شکست خوردیم.

 

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: در حال حاضر در نقطه اوج جنگ ترکیبی و رسانه‌ای معاندان بافرهنگ ناب ایرانی _ اسلامی قرار داریم و بهره‌برداری دقیق و درست از محتوای ارزشمند و عالی ارزش‌های عالی دفاع مقدس و نشر این ارزش‌ها خواهد توانست مسیر والای حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بر افکار عمومی ملت‌ها به نمایش گذارد.

 

 وی هشت سال دفاع مقدس را بزرگ‌ترین و سخت‌ترین جنگ سده اخیر دانست که با پیروزی ملت ایران همراه بود و عنوان کرد: با ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی شهدا و رزمندگان توانستیم اهداف انقلاب را پیش ببریم و یک وجب از خاک کشور را به بیگانه ندهیم.

 

این مقام مسئول در نهایت خودباوری، خوداتکایی، اعتمادبه‌نفس، اقتدار، بازدارندگی و... را از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس دانست و بیان کرد: برای اینکه ایران قوی داشته باشیم راهی جز نشر فرهنگ و معارف و ارزش‌های دفاع مقدس وجود ندارد.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از