حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
مرآت از چالش تربیتی در سمنان گزارش می‌دهد؛

ثبات مدیریتی؛ حلقه مفقوده در آموزش و پرورش

ثبات مدیریتی؛ حلقه مفقوده در آموزش و پرورش

تاکنون نهاد تعلیم و تربیت استان دو گزینه مدیر کلی را تجربه کرده و قطعاً زمانی که بی‌ثباتی مدیریتی در یک مجموعه حاکم باشد امکان ایجاد اتاق فکر و برنامه‌ریزی منسجمی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ امروز در شرایطی که مدت زیادی به شروع سال تحصیلی جدید باقی نمانده، شاهرگ نهاد تعلیم و تربیت استان به حال خود رهاشده و سرنوشت بیش از ۱۳۲هزار دانش‌آموز و ۱۰ هزار معلم در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته است.

 

مدیرکل غیربومی آموزش‌وپرورش استان سمنان کرسی مدیریت را به مقصد وزارتخانه در حالی ترک کرده که هیچ جایگزین یا سرپرستی برای اداره‌ی امور معرفی نشده و تنها گمانه‌زنی‌هایی از حضور گزینه غیربومی دیگر به گوش می‌رسد.

 

البته خالقی ثمرین اولین مدیرکل دولت سیزدهم در استان سمنان نبوده است و قبل از آن شاه‌حسینی گزینه بومی معرفی‌شده به دلایل نامعلومی تنها پنج ماه سرپرستی این نهاد را بر عهده داشت و آخرین گزینه هم در کمتر از یک سال این نهاد را به حال خود رها کرد.

 

متأسفانه باید گفت تاکنون نهاد تعلیم و تربیت استان دو گزینه مدیر کلی را تجربه کرده که هرکدام به دلیل کوتاهی بازه حضور خود اقدام مؤثری را به انجام نرسانده و قطعاً زمانی که بی‌ثباتی مدیریتی در یک مجموعه حاکم باشد امکان ایجاد اتاق فکر و برنامه‌ریزی منسجمی وجود ندارد.

 

هرچند انتظار می‌رفت انتصاب مدیران میانی در دولت سیزدهم با سرعت جدی‌تر انجام گیرد، اما جایگزینی دیرهنگام شاه‌حسینی به‌جای دستورانی و پس از یک سال از شروع دولت سیزدهم و آن‌هم تنها به مدت پنج ماه‌ نشان از نوعی بی‌توجهی به این نهاد را به ذهن متبادر می سازد.

 

پس از شاه‌حسینی درحالی‌که امیدها ازتحول در آموزش و پرورش استان با روی کار آمدن عادل خالقی ثمرین مدیری توانمند از پایتخت بسیار زیاد شده بود، ترک یک‌باره کرسی مدیریت تنها کورسوی امید را ناامید کرد و نهاد تعلیم و تربیت سمنان بار دیگر طعم تزلزل مدیریتی را چشید.

 

قطعاً حضور گذری مدیران کل در مرکز استان نشان دهنده ضعف مدیریت منابع انسانی و نشان از بی‌توجهی نسبت به برنامه‌ریزی منسجم و درازمدت در این نهاد است.

 

اگرچه در این مدت باقیمانده از عمر دولت سیزدهم انتظار می‌رود مسئولین استانی نسبت به انتصاب گزینه بومی تلاش جدی‌تری داشته باشند، اما باید همچنان نسبت به لابی‌ها و سفارش‌ها انتصابی برای گزینه متزلزل دیگر هوشیار بود.

 

 پایان پیام/

 

  

ثبات مدیریتی؛ حلقه مفقوده در آموزش و پرورش

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از