حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/01 شمسی | 2024/08/22 میلادی
کارشناس مسائل سیاسی:

جریان غرب‌گرا موریانه‌ اندیشه انقلابی است

جریان غرب‌گرا موریانه‌ اندیشه انقلابی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور جریان غرب‌گرا با نوع تفکر غرب‌زده و التماسی در بدنه یک دولت مانند موریانه به آرامی و در مرور زمان پایه‌های اندیشه انقلابی و اسلامی را جویده و سبب عقب‌گرد کشور می‌شود.

محمدحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اتمام انتخابات و شروع دولت جدید، گفت: پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات فارغ از اختلافات سیاسی، رئیس‌جمهور منتخب با اکثریت مطلق کل آرا مأخوذه انتخاب شده و پس از اجرای احکام دولت چهاردهم کار خود را شروع می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مسئله‌ای که بیش از اختلافات سیاسی دولت‌ها را دچار برخی اختلال‌ها می‌کند مسئله غرب‌گرایی و حضور افرادی با تفکر غرب‌ی در بدنه دولت است، افزود: طیف غرب‌گرا از لحاظ روانشناختی انگیزه‌ها و اهداف گوناگونی دارد و برای متقاعدسازی در بیان از واژه منافع ملی استفاده می‌کند در صورتی که تناقضات در شیوه عملکرد و گفتار آن‌ها هدف منافع ملی نیست.

موسوی تصریح کرد: باورداشتن به حل امور کشور توسط غرب باعث غفلت از منابع و ظرفیت‌های داخلی در جهت رشد کشور می‌شود و به مرور ظرفیت و منابع داخلی دچار رکود و سقوط شده و زمینه برای جولان غربی‌ها در کشور افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، جریان غرب‌گرا تمامی ارزش‌ها، گرایش‌ها و اندیشه‌های فکری اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، دینی  را بدون ملاک و معیار برطبق نظریات و موازین غربیان رد می‌کنند و در عوض اندیشه، تفکر و شیوه مدیریت غربی را برتر می‌دانند.

موسوی عنوان کرد: حضور جریان غرب‌گرا با نوع تفکر غرب‌زده و التماسی در بدنه یک دولت مانند موریانه به آرامی و در مرور زمان پایه‌های اندیشه انقلابی و اسلامی را جویده و سبب عقب‌گرد کشور می‌شود.

وی ابراز کرد: در دولت چهاردهم تا زمان انتخاب اعضای کابینه نمی‌توان خط فکری و دیدگاه‌ها را تحلیل و حضور جریان‌های غرب‌گرا را در در بدنه دولت رد و یا تأیید کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از