حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان:

جشنواره‌های نوروزی استان سمنان آغاز شد

جشنواره‌های نوروزی استان سمنان آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: جشنواره‌های گردشگری استان موسوم به دیار کاروان‌سراهای ثبت جهانی، هم‌زمان با فرارسیدن سال نو، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ امیر کرم‌زاده از آغاز جشنواره‌های گردشگری استان سمنان موسوم به دیار کاروان‌سراها هم‌زمان با عید نوروز خبر داد و گفت: برپایی نوروزگاه‌ها باهدف پذیرایی از مسافران نوروزی، از محورهای این جشنواره است.

وی با بیان اینکه کاروان‌سرای شاه‌عباسی سمنان میزبان مراسم افتتاحیه این نوروزگاه‌ها بود و گردشگران با این بنای تاریخی آشنا شدند، ابراز کرد: مسافران نوروزی می‌توانند با حضور در این کاروان‌سرا هم بناهای تاریخی را مشاهده کنند و هم از نوروزگاه‌ها و صنایع‌دستی استان بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه عرضه صنایع‌دستی استان باهدف رونق اقتصادی و کسب‌وکار و همچنین اشتغال، بخش دیگری از این نوروزگاه‌ها است، ابراز کرد: جاذبه‌های گردشگری استان سمنان نیز در این نوروزگاه‌ها شناسانده می‌شود.

کرم‌زاده با بیان اینکه ۳۰ غرفه در کاروان‌سرای شاه‌عباسی سمنان فراهم شده است، ابراز کرد: هنرمندان سمنان در بخش‌های مختلف شامل خوراکی، دست‌بافت‌ها، سفال و سرامیک و چرم‌دوزی و.... آخرین تولیدات خود را در این کاروان‌سرا و دیگر نوروز گاه‌های استان به نمایش می‌گذارند.

وی یکی دیگر از اهداف برپایی چنین نوروزگاه‌هایی را افزایش استراحت رانندگان و کاهش تصادفات جاده‌ای در استان دانست و افزود: نوروزگاه کاروان‌سرای شاه‌عباسی سمنان از ۲۱ اسفندماه تا ۲۴ فروردین‌ماه دایر است و مسافران و زائران رضوی می‌توانند از آنها دیدن کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از