حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/10 شمسی | 2024/06/30 میلادی
دبیر احزاب در گفتگو با مرآت:

حاج‌قاسم احزاب را به کار خالصانه دعوت می‌کرد

حاج‌قاسم احزاب را به کار خالصانه دعوت می‌کرد

دبیر احزاب گفتند: حاج‌قاسم شخصیت برجسته‌ای بود که احزاب را به وحدت برای حفظ نظام در عین احترام به سلایق و ایدئولوژی دعوت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ سردار حاج‌قاسم سلیمانی شخصیتی اثرگذار در جامعه بود که تا زمان حیات پربرکتش همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی رو به وحدت دعوت می‌کرد و در زمان شهادت نیز عامل همگرایی بین آحاد جامعه شد به‌طوری‌که همگان اذعان دارند در تشییع پیکر مطهرش اجتماع عظیم میلیونی را شاهد بودیم.

نگاه توصیه‌ای حاج‌قاسم به احزاب را در سفارش‌های وی در وصیت‌نامه‌اش می‌توانیم بخوانیم که  در بخشی از سفارش‌های خود به سیاسیون این‌گونه می‌گوید: نکته‌ای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم؛ چه آنهایی (که) خود را اصلاح‌طلب می‌نامند و چه آنهایی که اصول‌گرا. آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموماً ما در دو مقطع، خدا و قرآن و ارزش‌ها را فراموش می‌کنیم، بلکه فدا می‌کنیم. عزیزان، هر رقابتی با هم می‌کنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره‌هایتان به نحوی تضعیف‌کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید.  مرزها را تفکیک کنید. اگر می‌خواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح، حول اصول است. 

نگاه به این توصیه‌نامه نشان می‌دهد که حاج‌قاسم باوجودآنکه از بصیرترین و فهیم‌ترین افراد سیاسی در دنیا بود؛ اما هیچگاه سیاست‌زده و وابسته به جناحی خاصی نبود و در نهایت رضایت خداوند و ولی‌فقیه را بر رضایت فرد یا گروهی خاص ترجیح می‌داد.

سردار سلیمانی سیاست‌باز نبود

محمد برنامنش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» دررابطه‌با منش سیاسی شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی ضمن اینکه وابسته به هیچ ارگان و نهاد سیاسی نبود؛ اما یک شخص کاملاً سیاسی و بصیر بود ودقیق‌تر می‌توان گفت تنها عضو یک نهاد، آن هم حزب‌الله بود.

دبیر حزب پایداری در ادامه افزود: حاج‌قاسم همواره به احزاب تأکید می‌کرد که نگذارید اختلافات بین ایدئولوژی‌ها سبب شود از اصل نظام و انقلاب غفلت کنید و متاسفانه شاهد بودیم برخی احزاب در این سال‌ها از اصل نظام و انقلاب و اسلام فاصله گرفتند و سبب ضربه‌زدن به پایه‌های نظام شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم به علامه مصباح ارادت و علاقه خاصی داشت بدین جهت که این شخص تنها قلم و تفکرش برای انقلاب و خداوند بود و به هیچ‌چیز دیگر وابسته نبود و بدین سبب حاج‌قاسم نیز با مرام و مسلک این شخص احساس قرابت می‌کرد.

بنا به گفته دبیر حزب پایداری سردار سلیمانی حذف منیت‌ها در احزاب را به‌شدت تأکید می‌کرد و در سخنرانی‌های معروف وی به کررات این موضوع را شنیده‌ایم و امروز نیز احزاب باید بدانند  فارغ از جهت‌گیری و ایدئولوژی خود اگر به دنبال منافع شخصی و گروهی خود بوده و آن را منافع کشور ترجیح دهند قطعاً محکوم به شکست هستند.

حاج‌قاسم  احزاب را به کار خالصانه تشویق می‌کرد

درویش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت نیز دررابطه‌با بعد وحدت‌گرایی شخصیت سردار سلیمانی گفت: حاج‌قاسم یک شخصیت فراملی و فرامرزی بود و کل جهان اسلام در سیطره تفکری این سردار بزرگ بود و همان‌طور که اذعان دارید در تمام عرصه‌ها وحدت‌آفرین بود و حتی در مذاهب شیعه و سنی نیز به‌گونه‌ای این وحدت را ایجاد کرده بود که در مقابل داعش همه اقوام و گروه‌ها از کشورهای مختلف ایستادگی کردند.

رئیس خانه احزاب استان سمنان عنوان کرد که حاج‌قاسم در منش رهبری و مدیریت خود قائل به حفاظت و امنیت از خود نبود؛ بلکه همیشه پیشقدم و پیش‌گام همه بود و در هر نقطه‌ای از کشور که مشکل وجود داشت با جدیت ورود پیدا می‌کرد.

بنا به گفته درویش، حاج‌قاسم همواره بر اتحاد در مقابل دشمن و اینکه نباید دو صدا شویم تأکید و خودباوری و شبکه‌سازی  و کار خالصانه برای  مردم را نیز در بین احزاب توصیه می‌کرد.

بنا به گفته رئیس خانه احزاب مهم‌ترین ویژگی حاج‌قاسم که سبب محبوبیت وی شد ولایت‌پذیری وی بود که هیچ فرد یا گروهی را به رهبری ارجحیت نمی‌داد و در جمله معروف این بزرگ‌مرد نیز به برقراری ارتباط قلبی با ولایت‌فقیه جهت عاقبت‌به‌خیری اشاره شده است.

حاج‌قاسم به دنبال دیده‌شدن نبود

حسین جعفری  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با بیان اینکه انسان هرچقدر تواضع داشته باشد، خداوند به او عزت و مقام می‌دهد، گفت: در مکتب حاج‌قاسم منیت و خودبرتربینی وجود نداشت و او تمام وجود خود را برای خداوند خالص کرده و به او متصل بود.

دبیر جبهه ایستادگی استان سمنان تصریح کرد: حاج‌قاسم هیچ‌گاه خود را نمی‌دید و تنها رضایت خداوند را مدنظر داشت و در  دوران جنگ تحمیلی نیز اگر در عملیات موفقیتی حاصل می‌شد آن را به نام شهدا می‌دانست.

جعفری بیان کرد که شهدایی مانند سیدرضی که پرورش‌یافته مکتب حاج‌قاسم بودند نیز مانند او گمنام بوده و علاقه‌ای به دیده‌شدن نداشتند به‌طوری که حتی شهید سیدرضی را نیز مردم سمنان که محل و زادگاه تولدش بود نیز نمی‌شناختند.

بنا به گفته جعفری مردم کشور عراق به حرف و سخن حاج‌قاسم اعتماد داشتند؛ چون می‌دانستند از جانب خود حرفی نمی‌زند و اگر به فرض مثال به آنها گفته بود که کربلا سقوط نخواهد کرد آنها به این حرف اعتماد داشتند.

این دبیر جبهه ایستادگی خاطرنشان کرد: شهدای گمنامی همانند حاج‌قاسم و سیدرضی بازهم وجود دارند و در گمنامی برای رضایت خدا کار می‌کنند و تنها بعد از شهادتشان شناخته می‌شوند و این افراد الگوهای زیبای جهان اسلام هستند که باید قدرشناس آنها باشیم.

بنا به گفته جعفری متاسفانه برخی مسئولین تنها نام و یاد شهدا لقلقه زبانشان است و در  عمل کوچک‌ترین اعتقادی به سیه و مکتب حاج‌قاسم ندارند و برای مال و جاه دنیا هزینه می‌دهند.

وی در نهایت ابراز کرد که خداوند به حاج‌قاسم عزت داد و در اوج تواضع و فروتنی خواست این‌چنین دیده شود و ما نیز می‌بایست این ویژگی سردار و کار خالصانه و برای  رضایت خدا را مدنظر قرار دهیم.

انتهای خبر/

 

 

حاج‌قاسم احزاب را به کار خالصانه دعوت می‌کرد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از