حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
پاس‌کاری نهادهای متولی عامل افزایش بدحجابی
کارشناس مسائل مذهبی معتقد است:

پاس‌کاری نهادهای متولی عامل افزایش بدحجابی

کارشناس مسائل مذهبی معتقد است که کم‌کاری نهادهای متولی امر عفاف و حجاب و عدم مسئولیت‌پذیری آن‌ها سبب افزایش بی‌حجابی در جامعه شده است.

مریم فلاحتکار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه گفت: حفظ حجاب در جامعه باید در وادی پیشگیری قرار گیرد تا اثرگذاری داشته باشد، همانند کسی که به اعتیاد آلوده شد، ترک اعتیاد این فرد با وجود آنکه چند ماه طول می‌کشد اما وقتی دوباره به محیط برمی‌گردد باز هم آلوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در وادی حجاب نمی‌توانیم شهر و محیط و خانواده را عوض کنیم، افزود: خودکنترلی و درونی‌سازی قبل از آلوده‌شدن باید ایجاد شود درست همانند اعتیاد قبل از اینکه طرف به بروز و ظهوردادن خودش عادت کند باید این قضیه کنترل و ترک شود.

کارشناس مسائل مذهبی با انتقاد از اینکه در برخی برنامه‌های کودک و انیمیشن‌ها موارد عفاف و حجاب رعایت نمی‌شود، گفت: اگر کودکان برنامه‌ها و انیمیشن‌هایی که ضد عفاف است را ببیند در ذهنشان نهادینه و برلوح ضمیرشان نوشته می‌شود و دیگر نمی‌توان آن‌ها را در بزرگسالی کنترل کرد.

فلاحتکار با گلایه از کم‌کاری متولیان امر عفاف و حجاب در سطح جامعه اظهار کرد: اگر نهادهای دخیل در امر عفاف و حجاب هر کدام گوشه‌ای از کار را می‌گرفتند و وظایفشان را به‌درستی انجام می‌دادند کار به اینجا نمی‌کشید.

این کارشناس مذهبی همچنین تصریح کرد: بی‌حجابی‌های سطح جامعه نشان از این است که متولیان امر عفاف و حجاب پاسکاری کرده‌اند و وظیفه خودشان را اعمال نکردند.

وی با بیان اینکه برای حفظ عفاف و حجاب محتوا را نتوانستیم به خوبی ارائه دهیم، اظهار کرد: ارائه محتوا باید از طرق مختلف اعم از مدرسه، دانشگاه،، صدا و سیما و...به کودکان و نوجوانان انتقال داده شود.

فلاحتکار با اشاره به وضعیت نامناسب عفاف و حجاب در سطح دانشگاه‌ها بیان کرد: استادان دانشگاه باید جهت ترویج این امر خطیر وظایفشان را به‌خوبی انجام دهند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برخی از اساتید و معلمان مروج بی‌حجابی در دانشگاه‌ها و مدارس هستند، گفت:  پالایش معلمان و مدیران و اساتید نیز باید انجام شود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاه باید مسأله حجاب را برای جوانان تبیین کنند تا برخی نتوانند با بی‌حجابی امنیت را خدشه‌دار کنند.

فلاحتکار با بیان اینکه زیرساخت‌های جامعه اسلامی فراهم نیست، اظهار کرد: حتی والدین هم در این رابطه مقصر نیستند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر تصویب قوانینی جهت کنترل عفاف و حجاب در سطح جامعه، گفت: قانون عفاف و حجاب باید رفع اشکال شود و بعد در جامعه پیاده‌سازی شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از