حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
قهرمان وزنه‌برداری پیشکسوتان جهان:

حضورم با پرچم فلسطین یک تکلیف بود

حضورم با پرچم فلسطین یک تکلیف بود

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری پیشکسوتان جهان در خصوص حضورش در پای سکو با پرچم فلسطین گفت: برخی از این کار من به‌عنوان یک حرکت خوب و ارزشمند یاد می‌کنند، اما من آن را به چشم یک تکلیف می‌بینم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ پیکارهای وزنه‌برداری پیشکسوتان جهان هفته گذشته به میزبانی فنلاند برگزار شد، کاروان وزنه‌برداری ایران با یک طلا، دو نقره و دو برنز به سرمربیگری محمد اسحاق نارویی به کار خود در رقابت‌های پیشکسوتان جهان پایان داد.

سید مصطفی رجایی ضمن کسب مدال طلا، لقب قوی‌ترین مرد جهان را هم به خود اختصاص داد، ورزشکار کشورمان در زمان دریافت مدالش، در حرکتی ارزشمند، پرچم ایران و فلسطین را بر دوش انداخت تا حمایت خود را از مردم مظلوم این کشور و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشان دهد.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی پیشکسوتان در سطح بالایی برگزار شد، ابراز کرد: در این دوره ۸۵۰ ورزشکار حضور داشتند که مسابقه من در روز پایانی بود و موفق به کسب نشان طلا شدم. من حتی به رکورد جهان حمله کردم که در مهار آن ناموفق بودم. رکورد جهان با ۱۹۵ کیلوگرم در دست خودم است که سال گذشته آن را به ثبت رساندم.

رجایی ادامه داد: در این دوره تنها مدال طلای مجموع را برای ایران به ارمغان آوردم و مربی‌ام نیز از من قول گرفت که تا سال آینده آماده بمانم که در المپیک پیشکسوتان شرکت کنم. امیدوارم در آنجا نیز بتوانم عملکرد درخشانی برای ایران اسلامی داشته باشم. من برای پیشرفت وزنه‌برداری از هیچ تلاشی کوتاه نخواهم آمد و در استان گیلان نیز استعدادیابی دارم. آریا پایدار نایب‌قهرمان جوانان جهان یکی از شاگردان من است و سال گذشته نیز پنج نفر از شاگردانم موفق به کسب مدال در مسابقات قهرمانی کشور شدند.

قهرمان وزنه‌برداری پیشکسوتان جهان در خصوص حضور با پرچم فلسطین در سکوی مدالی اظهار داشت: برخی از این کار من به‌عنوان یک حرکت خوب و ارزشمند یاد می‌کنند؛ اما من آن را به چشم یک تکلیف می‌بینم. دیدم که در کشورهای اروپایی که تفکر آنان متفاوت از ما است همیشه حمایت از مردم مظلوم فلسطین وجود دارد ما مسلمان هستیم و حمایت از مردم فلسطین برای ما یک تکلیف است.

برادر نخستین شهید هسته‌ای گیلان بیان کرد: با این تکلیف خودم اعتراضی نسبت به وحشی‌گری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی انجام دادم. سال گذشته حواشی زیادی برای من انجام شد. فیلم آن ماجرا موجود است. به دنبال عکس با آن فرد نبودم و همیشه خود را پایبند به ارزش‌های ایران اسلامی می‌دانستم. عکسی که دست‌مایه حواشی برای من شد و خیلی‌ از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارج کشور از آن سوءاستفاده کردند. من امسال با حمل پرچم فلسطین به تکلیف خود عمل کردم.

رجایی در پایان تصریح کرد: من برادر سید محمد رجایی نخستین شهید هسته‌ای استان گیلان هستم و مدالم را به این شهید و تمام شهیدان ایران اسلامی تقدیم کردم؛ زیرا باور دارم آنچه که موجب شده تا امروز با آرامش خاطر در این مرز و بوم زندگی کنیم جوانمردی و تلاش این شهیدان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از