حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/27 شمسی | 2024/05/16 میلادی
عضو تیم ملی تنیس ایران:

حضور در المپیک غیرممکن نیست

حضور در المپیک غیرممکن نیست

عضو تیم ملی تنیس ایران گفت:زمانی که در اولین هفته مسابقات فیوچرز شرکت می‌کردیم تنها یک بازیکن داشتیم که در رنکینگ جهانی حضور داشت؛ ولی حالا اکثر ملی‌پوشان ما در رنک جهانی حضور دارند که اتفاق کوچکی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ فینال هفته نخست مسابقات تور جهانی تنیس با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در زمین‌های تنیس المپیک کیش برگزار شد که در فینال هفته سوم این مسابقات، فیلیپ جیانو از رومانی و برانکو جووریچ از صربستان برای تصاحب عنوان قهرمانی با هم دیدار کردند که پایان نماینده رومانی با شکست حریف صربستانی خود موفق شد عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص دهد.

رقابت‌های ۳۰ هزاردلاری تور جهانی تنیس مردان از ۶ تا ۲۰ اسفندماه با حضور نمایندگانی از کشورهای روسیه، هند، کانادا، ایتالیا، رومانی، بلغارستان، اروگوئه، اتریش، چک، آلمان، لیتوانی، فرانسه، ونزوئلا، ازبکستان، پاکستان، لبنان، مالزی، مجارستان، مکزیک و ایران در زمین‌های تنیس المپیک کیش ادامه دارد.

میزبانی یک امتیاز مثبت است

امیرحسین بادی درباره کیفیت این دوره از رقابت‌ها اظهار داشت: هشتمین هفته مسابقات فیوچرز است که به میزبانی ایران برگزار می‌شود و فکر می‌کنم دو هفته دیگر هم در اردیبهشت‌ماه و البته این بار در تهران میزبان این مسابقات باشیم. خوشبختانه برگزاری این رویداد در کشورمان برای ما تبدیل به یک امتیاز مثبت شده است.

وی افزود: اگر ما بخواهیم این مسابقات را در کشورهای دیگر شرکت کنیم برای هر هفته باید حدود هزار دلار هزینه کنیم که واقعاً برای ما هزینه کمی نیست. اما با میزبانی‌های خوبی که ایران در این مدت به دست آورده علاوه بر صرف جویی در هزینه‌ها می‌توانیم با بازیکن‌های خارجی هم رقابت خوبی داشته باشیم.

حضور در المپیک غیرممکن نیست

عضو تیم ملی تنیس ایران در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که در اولین هفته مسابقات فیوچرز شرکت می‌کردیم تنها یک بازیکن داشتیم که در رنکینگ جهانی حضور داشت؛ ولی حالا که هشتمین هفته این رقابت‌ها به پایان می‌رسد اکثر ملی‌پوشان ما در رنک جهانی حضور دارند که اتفاق کوچکی نیست.

بادی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه تنیس ایران از تنیس دنیا فاصله زیادی دارد، گفت: مسابقات مهمی است که همه دوست داریم حضور در آن رقابت‌ها را تجربه کنیم. برای مثال کسی بدش نمی‌آید در المپیک بازی کند؛ اما برای حضور در المپیک باید رنک زیر ۱۰۰ دنیا را داشته باشی که در حال حاضر در ایران چنین تنیسوری نداریم.

بازی مقابل استونی سخت خواهد بود

وی اضافه کرد: البته با این روندی که تنیس ایران در این دو سال اخیر طی کرده است حضور در المپیک هم خیلی غیرممکن نیست. تجربه این اتفاق زمان بر است؛ ولی شدنی است. شاید اگر این مسیر را ۵ سال به طور مداوم ادامه دهیم تنیس ایران هم بتواند روزی در المپیک نماینده داشته باشد.

بازیکن تیم دیویس کاپ ایران در پایان در مورد میزان آمادگی خود برای شرکت در این رقابت‌ها گفت: تمرینات خوبی داشتیم و حضور در اردوی کیش و تور جهانی هم به این روند حفظ آمادگی خیلی کمک کرد. به‌زودی عازم سریلانکا خواهیم شد که مقابل استونی قرار بگیریم. استونی تیم قوی دارد و یکی از بازیکنان آن رنک ۱۹۰ دنیا را دارد که اگر قرار باشد با این بازیکنش مقابل ما بازی کنند قطعاً کار برای ما سخت خواهد بود.

منبع:خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از