حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

خدمات روان‌شناسی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

خدمات روان‌شناسی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت:برای اولین‌بار در کشور خدمات روان‌شناسی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ سید محمد حسینی در نشست خبری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه از بیمه‌شدن رایگان پنج دهک ابتدایی جامعه خبر داد و گفت: تعداد افراد مشمول این طرح در کل استان سمنان حدود پنج هزار نفر است که مشمول بیمه سلامت همگانی ایرانیان شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان در ادامه  افزود: دهک‌های 6 تا 9 با تخفیف بیمه شده و رقم پرداختی بسیار ناچیز را می‌بایست پرداخت کنند که در مقابل پوشش بیمه سلامت بسیار مناسب را دریافت می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز اقدامات خوبی انجام شده و حدود 9 هزار بیمار صعب‌العلاج در کل استان شناسایی و تحت پوشش بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته‌اند.

این مقام مسئول همچنین از پرداخت 26 میلیارد ریال در مورد بیماران سرپایی و 7/5 میلیارد ریال برای بیماران بستری در سال جاری خبر داد و افزود: در مورد تبصره نیز 40 میلیارد ریال پرداخت شده است.

بنا به گفته حسینی، بیماران SMA  تمام هزینه‌های آنها فارغ از هر نوع پوشش بیمه‌ای به طور کامل پرداخت می‌شود و همچنین داروهای سرطانی تحت پوشش بیمه سلامت به 163 دارو افزایش‌یافته است.

حسینی از پوشش بیمه سلامت اتباع مجاز در استان خبر داد و افزود: این افراد نیز در صورت داشتن بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

بنا به گفته حسینی با راه‌اندازی نسخه الکترونیک در دولت سیزدهم روند کنترل دارو بسیار جدی‌تر شده و امکان بازار سیاه و دریافت دارو بیش‌تر از حد معمول کنترل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری تا سه دوره در هرسال خبر داد و افزود: 90 درصد هزینه‌های درمان تا 49 سالگی برای بانوان و تا 95 سالگی برای آقایان در بخش خصوصی و همچنین دولتی پرداخت می‌شود.

حسینی با بیان اینکه 73 مرکز توانبخشی طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان قرار گرفته اند، ابراز کرد: در پذیرش بیماران از سوی این مراکز هیچ سقف و محدودیتی وجود نداشته و بیماران صعب العلاج و اوتیسم نیز می‌توانند از خدمات توان بخشی بهره‌مند شوند.

وی از تحت پوشش قرارگرفتن خدمات روان‌شناختی برای اولین‌بار در کشور خبر داد و افزود: بیمه سلامت خدمات روان‌شناختی مختلف از جمله زوج‌درمانی، رفتاردرمانی و... را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از