حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/03/02 شمسی | 2024/05/22 میلادی
معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان خبر داد:

درمان رایگان کودکان زیر 7 سال

درمان رایگان کودکان زیر 7 سال

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر 7 سال در تمام مراکز دولتی استان خبر داد و گفت: تمام خدمات از تشخیص تا درمان و جراحی برای کودکان رایگان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ احسان حسین‌زاده ضمن اشاره به ابلاغ جدید وزارت بهداشت بیان کرد: در راستای بهره‌مندی عادلانه تمام افراد جامعه از نظام سلامت و حمایت مالی و جوانی جمعیت و ترغیب به فرزندآوری از اواخر سال ۱۴۰۲ قانون رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول بیمارستان امیر سمنان به‌عنوان بیمارستان اصلی ویژه اطفال میزبان این طرح بود، تأکید کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای ۱۴۰۳ در تمام بیمارستان‌های تحت پوشش خود این طرح را اجرایی کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان توضیح داد: در مراکز دولتی تمام کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه‌های پایه با حمایت ۱۰۰ درصدی سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت به‌صورت رایگان خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده رایگان به کودکان زیر 7 سال در دو بخش تشخیصی و درمانی است، تأکید کرد: برای مثال اگر بیمار زیر 7 سالی با بیماری گوارشی به مرکز درمانی دولتی مراجعه کند از ابتدای پزشک برای تشخیص تا حتی زمانی که بخواهد جراحی شود تمام خدمات رایگان خواهد بود.

وی افزود: در دستورالعمل وزارت بهداشت البته یک استثنا نیز وجود دارد و آن توزیع سرپایی دارو است؛ زیرا در بیمارستان‌های ما این امر انجام نمی‌شود و عملاً موضوعیتی هم در دستورالعمل وزارت بهداشت ندارد؛ اما غیر از توزیع سرپای دارو تمام خدمات برای بچه‌های زیر 7 سال رایگان است.

معاون علوم پزشکی سمنان ادامه داد: نکته دیگر در ابلاغیه وزارت بهداشت این است که سن کودک در زمان‌ پذیرش باید زیر 7 سال باشد؛ یعنی اگر بچه‌ای زیر 7 سال پذیرش شود و مراحل درمانی او دو الی سه ماه بگذرد و سپس این کودک از 7 سال عبور کند باز هم از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند می‌شود؛ زیرا لحظه پذیرش زیر 7 سال داشته است.

حسین‌زاده درباره بیمه این کودکان هم گفت: تمام کودکانی که زیر 7 سال هستند اگر در زمان بستری فاقد پوشش بیمه‌ای باشند و در زمان بستری بتوانند از پوشش بیمه بهره‌مند شوند شامل این بخش رایگان شدن خدمات خواهند شد.

وی در خاتمه افزود: برای کودکان زیر دو سال همچنین شرط خانواده نیز در بیمه ‌شدن حذف شده است؛ یعنی اگر پدر مادر بچه بیمه نباشند، کودک می‌تواند بیمه شده و از خدمات رایگان در تمام بیمارستان‌های دولتی بهره‌مند شود.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از