حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/23 شمسی | 2024/09/13 میلادی
دبیر سوگواره مردمی «عطر سیب»:

دهمین سوگواره مردمی «عطر سیب» برگزار می‌شود

دهمین سوگواره مردمی «عطر سیب» برگزار می‌شود

دبیر دهمین سوگواره مردمی «عطر سیب» گفت: این سوگواره امسال به مدت پنج شب با حضور گروه‌های تعزیه و شاعران برجسته کشوری در سمنان برگزار می‌شود.

نیره کاشی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به برگزاری دهمین سوگواره مردمی «عطر سیب» هم‌زمان با اربعین حسینی، گفت: این سوگواره از یک‌شنبه شب در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان آغاز به‌کار می‌کند و تا هشتم شهریور ادامه دارد.

دبیر دهمین سوگواره مردمی «عطر سیب» در ادامه افزود: این سوگواره به مدت پنج شب بعد از نماز مغرب و عشاء در تالار آفتاب سمنان به‌صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و هنری در این سوگواره برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تعزیه‌خوانی، اجرای گروه‌های زورخانه‌ای، گروه موسیقی مذهبی و آئینی، پرده‌خوانی، اجرای سرود و شعرخوانی شاعران آئینی برخی از برنامه‌های این سوگواره است.

کاشی از حضور تعزیه‌خوانان برجسته کشوری در این سوگواره خبر داد و گفت: تعزیه‌خوان‌های استان‌های قم، تهران و اصفهان در دهمین سوگواره مردمی عطر سیب به اجرای تعزیه می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سوگواره مردمی «عطر سیب» دهمین سال خود را طی می‌کند، بیان کرد: این سوگواره از سال ۹۴ توسط عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) کار خود را آغاز کرد و به‌صورت هفت هفته عاشورایی در روزهای یکشنبه برگزار شد و پذیرای حضور علاقه‌مندان بود.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: سوگواره مردمی «عطر سیب» در سال‌های بعد به مدت پنج شب در ماه صفر در نقاط مختلف شهر سمنان با اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی و هنری برگزار شد.

کاشی با بیان اینکه هر ساله هزینه‌های این سوگواره از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، افزود: در دو سالی که همه‌گیری ویروس کرونا در کشور حاکم بود شرایطی برای برگزاری سوگواره نبود؛ اما این سوگواره به فعالیت خود ادامه داد و توانست با جمع‌آوری کمک‌های مردمی بسته‌های فرهنگی تهیه و بین نیازمندان توزیع و همچنین با این کمک‌ها توانست زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از