حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام‌جمعه موقت سمنان:

مسئولان برای تحقق اقتصاد مردمی اعتمادسازی کنند

مسئولان برای تحقق اقتصاد مردمی اعتمادسازی کنند

امام‌جمعه موقت سمنان گفت: مسئولان جامعه باید به سمتی حرکت کرده و شفافیت را در عملکرد بانک‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌ها به وجود بیاورند که زمینه اعتماد مردمی برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی قدس‌پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان به‌عنوان یک انسان متفکر و تئوری‌پرداز بزرگ با اشراف اطلاعاتی کامل از وضعیت موجود کشور این شعار را انتخاب کردند و باید همه امورات اقتصادی کشور حول این شعار قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت سمنان در ادامه افزود:  مسئولان جامعه باید به سمتی حرکت کرده و شفافیت را در عملکرد بانک‌ها، شرکت‌ها و دستگاه‌ها به وجود بیاورند که  زمینه اعتماد در مردم ایجاد شده تا سرمایه‌های خود را به سمت بازار تولید هدایت کنند.

بنا به گفته قدس‌پور متأسفانه دولت‌مردان طی این سال‌ها همواره مدل‌های غربی را برای حل معضلات اقتصادی کشور مدنظر داشتند که نتیجه آن  تورم و گرانی شده  و از این ‌پس می‌بایست با اتکا به شعار سال و عملیاتی‌کردن آن زمینه اقتصاد مردمی و رشد تولید را فراهم کنند.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی تصریح کرد: این حضور را به مردم و منتخبان تبریک و به خناس‌ها که  خیال خام  ایجاد اختلاف و تنش را در کشور داشتند،  تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به فاجعه غزه و جنایات اخیر صهیونیست‌ها  در بیمارستان شفا غزه ابراز کرد: تمام این حوادث در محضر بقیه الله اعظم قرار دارد و ایشان زمانی ظهور خواهند کرد که قلب‌های مردم به سمت ایشان تمایل پیدا کند و فاجعه امروز فلسطین همان مسئله رمزآلودی است که زمینه‌ساز امر ظهور در دنیا خواهد شد.

قدس‌پور با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان به‌شدت منفور است افزود: اسرائیل در آستانه نابودی قرار گرفته و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان سیاسی در دنیا افول آن بسیار نزدیک و امروز 20 درصد اقتصاد آن فروریخته است.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به نزدیکی روز قدس و ابتکار عمل امام راحل در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام افزود: اگر چه شرکت در راهپیمایی و نشان‌دادن اتحاد و همراهی  با مظلومان غزه بر همه ما واجب است؛ اما می‌بایست با یک ابتکار عمل  و حرکتی جدید از جریان مقاومت و مردم مظلوم حمایت کنیم که اثرگذاری بیشتری در دنیا داشته باشد.

وی در نهایت با اشاره به در پیش‌رو بودن شب‌های قدر ابراز کرد: شب‌های قدر فرصتی برای تامل و درنگ نسبت به اعمال و رفتار خودمان است تا یک تحول درونی پس از ماه مبارک رمضان در ما ایجاد شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از