حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان خبر داد:

رأی‌دهی در انتخابات ریاست‌جمهوری تنها با 2 مدرک

رأی‌دهی در انتخابات ریاست‌جمهوری تنها با 2 مدرک

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها با شناسنامه یا کارت ملی می‌توان رأی داد.

حسین شجاعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بر اساس دستور وزیر کشور فرایند برگزاری انتخابات زودتر از موعد آغاز شده و امروز دومین جلسه انتخاباتی استان سمنان با حضور فرمانداران و بخشداران برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان در ادامه افزود: احکام تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در تمامی شعب ثبت شده  و همچنین شعب در حال ویرایش مجدد بوده و آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند.

بنا به گفته شجاعی، هیات اجرایی طبق قانون از زمان شروع افرایند انتخابات 72 ساعت فرصت دارند هیات اجرایی معتمدین را مشخص و ثبت سامانه کنند که باتوجه‌به اینکه امروز آخرین ‌مهلت ثبت هیات اجرایی معتمدین در سطح استان سمنان است این مهم می‌بایست انجام شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: در انتخابات مجلس هیات اجرایی معتمدین طبق قانون هشت نفر بوده  و در انتخابات  ریاست‌جمهوری باید 9 نفر باشند و در بخش یک نفر از معتمدین بخش به‌عنوان نماینده شورای بخش به معتمدین اضافه می‌شود و در شهرستان یک نفر از اعضای شورای شهرستان به‌عنوان معتمد و البته پس از تأیید دفتر شورای نگهبان در استان اضافه می‌شود. 

شجاعی همچنین ابراز کرد: براساس قانون افراد می‌توانند با پنج مدرک در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند؛ اما در انتخابات ریاست‌جمهوری افراد فقط می‌توانند با شناسنامه یا کارت ملی در انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین ابراز کرد که بر اساس قانون 21 انتخابات ریاست جمهوری کلیه دستگاه‌ها موظف هستند همکاری لازم را جهت برگزاری انتخابات با فرمانداران و بخشداران داشته باشند و در غیر اینصورت دستگاه قضایی می‌تواند برخورد لازم را داشته باشد.

شجاعی در نهایت بیان کرد که با توجه به اینکه فرصت باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری محدود است براساس مصوبه وزارت کشور می‌توان از همان عوامل اجرایی در انتخابات مجلس شورای برای انتخابات ریاست‌جمهوری به جز موارد استثنا به‌کارگیری کرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از